۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
شرط کنترل قیمت در بازار مسکن، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضاست
رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن:

شرط کنترل قیمت در بازار مسکن، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضاست

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: نخستین شرط کنترل قیمت مسکن در بازار، ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای است.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: طرح هایی مانند مالیات بر معاملات مکرر نه‌تنها مانعی برای سوداگری نیست بلکه بیشتر بازدارنده تولید است زیرا تأثیر قابل‌توجهی در کاهش تولید مسکن کشور خواهد داشت.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن اضافه کرد: اگر دولت به دنبال چنین فضایی است، حتماً به موفقیت می‌رسد اما اگر منظور دولت از چنین ابزارهایی تنظیم بازار و کاهش قیمت مسکن است باید گفت از کاهش معاملات مسکن کسی سودی نمی‌برد.

وی ادامه داد: اگر این سازوکارها برای کاهش حباب در قیمت بازار مسکن است باید گفت که بیهوده است زیرا قیمت مسکن به همان میزان افزایش‌یافته که ارزش ریال در کشور کاهش‌یافته بنابراین حبابی برای قیمت مسکن در کار نیست.

وی خاطر نشان کرد: اهداف چنین طرح‌هایی را مالیات ستاندن می‌بینیم زیرا باتوجه‌به فروش نفت به رقمی کمتر از ارزش واقعی آن و کسری بودجه، دولت ابزارهای این چنینی را مطرح می‌کند تا از تورمی که ایجاد شده مالیات بگیرد که این در درازمدت به مفهوم ازدست‌رفتن سرمایه است.

مرتضوی با بیان اینکه نخستین شرط کنترل قیمت مسکن تعادل در عرضه و تقاضای آن بازار است، افزود: باید در تولید مسکن شرایطی ایجاد شود تا سرمایه‌گذاران و توسعه‌گران رغبت به ساخت‌وساز داشته باشند.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha