۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
ثواب کمک به نیازمندان

ثواب کمک به نیازمندان

انفاق و کمک به نیازمندان همواره بین تمامی بنده های مخلص خداوند و به خصوص مسلمانان دیده شده است. امر مهمی که همواره به آن نیز در قران کریم اشاره و توصیه شده است.

به گزارش بازار، خداوند در آیه ۲۶۷ سوره بقره برای انفاق کردن اشاره کرده است که باید از مالی انفاق کرد که حلال باشد:

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِنْ طَیِّباتِ ما کَسَبْتُمْ وَ مِمَّا أَخْرَجْنا لَکُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ لا تَیَمَّمُوا الْخَبیثَ مِنْهُ تُنْفِقُونَ وَ لَسْتُمْ بِآخِذیهِ إِلاَّ أَنْ تُغْمِضُوا فیهِ وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَنِیٌّ حَمیدٌ»

«ای کسانی که ایمان آورده اید! از قسمتهای پاکیزه اموالی که (از طریق تجارت) به دست آورده اید و از آنچه از زمین برای شما خارج ساخته ایم (از منابع و معادن و درختان و گیاهان) انفاق کنید و برای انفاق به سراغ قسمت های ناپاک نروید در حالی که خود شما (به هنگام پذیرش اموال) حاضر نیستید آنها را بپذیرید مگر از روی اغماض و کراهت، و بدانید خداوند، بی نیاز و شایسته ستایش است.»

یکی از راه های کمک به نیازمندان در شکل های مختلف از طریق موسسات خیریه می باشد. همچنین شما میتوانید به صورت حضوری و مشاهده اطلاعات دقیق و کامل از نیازمندانی که شناسایی شده اند کمک خود را مستقیما برای شخص مورد نظر و یا در شکل های مختلف ارائه کنید.

موسسه خیریه مهرآمن

موسسه خیریه مهرآمن به یاری شما توانسته است در سالیان اخیر به بسیاری از افراد نیازمند یاری مانند کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست، کمک های معیشتی و... را به صورت هدفمند اجرا نماید. همچنین شما میتوانید از وب سایت موسسه خیریه مهرآمن و خدمات این مجموعه مانند خدمات کمک هزینه معیشتی https://mehreamencharity.com/%da%a۹%d۹%۸۵%da%a۹-%d۹%۸۷%d۸%b۲%db%۸c%d۹%۸۶%d۹%۸۷-%d۹%۸۵%d۸%b۹%db%۸c%d۸%b۴%d۸%aa%db%۸c/ دیدن فرمایید.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha