۲ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
ارائه جزئیات ایده همکاری‌های منطقه‌ای به همسایگان جنوبی، بزودی
وزیر امور خارجه عنوان کرد

ارائه جزئیات ایده همکاری‌های منطقه‌ای به همسایگان جنوبی، بزودی

وزیر امور خارجه گفت: جزئیات مدون و مکتوب ایده مجمع گفتگو و همکاری‌های منطقه‌ای در آینده نزدیک به همسایگان جنوبی خلیج فارس ارائه می‌شود.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان در پیامی در فضای مجازی، ایجاد سازوکاری مشترک برای گفتگو و همکاری با حضور همه کشورهای حوزه راهبردی خلیج فارس را بیش از هر زمان دیگر، لازم و ثمربخش دانست.

رئیس دستگاه سیاست خارجی با تبیین جزئیات سفر منطقه‌ای اش به چهار کشور حاشیه خلیج فارس نوشت: با نگاه به اهمیت همسایگان در سیاست خارجی کشور و درجهت تقویت سیاست همسایگی دولت سیزدهم، کوتاه زمانی پس از میزبانی از وزیر خارجه عربستان سعودی و گفتگوهای مفید انجام شده در تهران، عازم ۴ کشور قطر، عمان، کویت و امارات در حوزه جنوبی خلیج فارس شدم.

امیرعبداللهیان افزوده است: گفتگو با مقامات عالی رتبه و همتایانش در این کشورها را بسیار مثبت، سازنده و برای همگان در دو سوی شمال و جنوب پهنه آبی راهبردی خلیج فارس امیدآفرین و نویدبخش "فردایی بهتر، امن‌تر و شکوفاتر" برای مردمانی است که پیوندهای مودّت، محبّت و خویشاوندی میان آنان ریشه‌دار و عمیق است.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این پیام با اشاره ضروری و ثمربخش بودن ایده ایران برای تشکیل مجمع گفتگو و همکاری‌های منطقه‌ای نوشته است: بدین منظور با استقبال از ابتکار دبیرکل سازمان ملل مبنی بر نشست وزرای خارجه منطقه در نیویورک، ایده تشکیل "مجمع گفتگو و همکاری" با مشارکت همه کشورهای دو سوی شمال و جنوب خلیج فارس را مطرح و جزئیات مدون و مکتوب آن را نیز در آینده نزدیک به همه همسایگان جنوبی خود ارائه خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان، فردایی بهتر، امن‌تر و شکوفاتر را حق مشترک همه مردمان دانسته و تاکید کرده است: جمهوری اسلامی ایران مصمم است که به این منظور، تلاشش را مضاعف کند.

کد خبر: ۲۲۷٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha