۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
توسعه اقتصاد دانش بنیان در بخش کشاورزی حیاتی است
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

توسعه اقتصاد دانش بنیان در بخش کشاورزی حیاتی است

با توجه به اینکه بخش کشاورزی با امنیت غذایی کشور سرو کار دارد توسعه اقتصاد دانش بنیان در بخش کشاورزی برای بی نیازی از واردات حیاتی است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، سورنا ستاری در حاشیه نشست مشترک با وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر هم در حوزه‌های غیر تکنولوژیک مانند نهاده‌های دامی و هم در حوزه‌های تکنولوژیک مانند واکسن دام و طیور میزان قابل توجهی واردات صورت می‌گیرد که با ورود شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها بخش مهمی از این واردات را می‌توان در داخل کشور تولید کرد.

وی با اشاره به اینکه از دو سال گذشته فعالیت‌های زیادی در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان برای بخش کشاورزی صورت گرفته اظهار داشت: کارگروه‌های بسیاری در این بخش شکل گرفت و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شد تا بتوان بسیاری از محصولات وارداتی را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کرد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: از این موارد می‌توان به تولید محصولات جایگزین ذرت و سویا، بذرهای مختلف و واکسن‌های دام و طیور اشاره کرد که موفقیت‌های بسیاری در تولید آن‌ها حاصل شده است. آقای ستاری خاطر نشان کرد: امنیت غذایی بحثی بسیار جدی است و کشور اگر می‌خواهد روی پای خود بایستد باید در این حوزه نیازمان به واردات را به حداقل برساند.

کد خبر: ۲۲٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha