۲ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ایجاد بیش از ۱۰۰۰ شغل توسط پست‌بانک استان بوشهر|۴۰۲ طرح اشتغال روستایی اجرا شد
مدیر امور شعب پست بانک استان بوشهر:

ایجاد بیش از ۱۰۰۰ شغل توسط پست‌بانک استان بوشهر|۴۰۲ طرح اشتغال روستایی اجرا شد

بوشهر- دشتی مدیر امور شعب پست بانک استان بوشهر با اشاره به اجرای ۴۰۲ طرح اشتغال روستایی گفت: بیش از ۱۰۰۰ شغل جدید توسط پست‌بانک استان بوشهر در یکسال اخیر ایجاد شده است.

حمید دشتی در حاشیه بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی پست بانک ایران شعبه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پست‌بانک در سطح کشور حدود ۶۵۰۰ شعبه و در استان بوشهر ۱۲۰ شعبه و باجه فعال دارد و خدمات متنوعی به جامعه هدف ارائه می‌کند.

وی در ارتباط با تاریخچه راه‌اندازی پست‌بانک خاطر نشان کرد: پست بانک ایران به منظور ارائه خدمات بانکی در سطح کشور به ویژه مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهای دور افتاده و مناطق مرزی، تامین نیازهای پولی و بانکی مردم و کاهش تردد آنان به شهرها برای دسترسی به خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت هموطنان و کاهش سفرها و توسعه نقاط دسترسی عمومی به خدمات بانکی طی لایحه‌ای توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه وسپس در 21 شهریور ماه 1374 مورد تصویب قرار گرفته وچندی بعد نیز توسط شورای نگهبان مصوبه فوق الذکر تایید و براین اساس فعالیت پست بانک ایران از اول دی ماه 1375 بطور رسمی آغاز شد.

پرداخت تسهیلات برای رشد تولید در استان بوشهر

مدیر امور شعب پست بانک استان بوشهر با اشاره به لزوم تحقق شعار سال گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در خصوص رشد تولید، پست بانک استان بوشهر نسبت به پرداخت تسهیلات در بخش‌های مختلف برای بهبود وضعیت اشتغال اهتمام می‌ورزد.

ایجاد بیش از ۱۰۰۰ شغل توسط پست‌بانک استان بوشهر|۴۰۲ طرح اشتغال روستایی اجرا شد

دشتی یادآور شد: در حوزه اشتغال پایدار روستائی با پرداخت مبلغی بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در قالب ۴۰۲ طرح و پروژه و ایجاد ۶۳۴ شغل توانسته در حوزه اشتغال و آبادانی خصوصا مناطق روستائی گام بردارد.

پرداخت ۶۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه

وی اضافه کرد: پرداخت بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال، تسهیلات قرض الحسنه به دستگاه‌های حمایتی از محل بند تبصره 16 قانون بودجه، نقش حمایتی مهمی در ایجاد اشتغال قشر محروم جامعه از سوی این بانک بوده است.

مدیر امور شعب پست‌بانک استان بوشهر اظهار داشت: در بخش اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و ازدواج نیز، این بانک از محل بند الف تبصره ۱۶ با پرداخت مبلغ ۶۵ میلیارد ریال، وام قرض الحسنه ازدواج و پرداخت ۳۸۲ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه فرزند آوری نقش خود را در این بخش به خوبی ایفا کرده است.

دشتی گفت: این بانک در سال‌های اخیر با کسب رتبه دومین بانک، جزء ده بانک برتر جهان اسلام در سال2020 بر اساس گزارش نشریه بین المللی بنکر و برترین بانک دولتی ایران و دستگاه اجرایی کشور در سال 1401 وهمچنین کسب رتبه ششم بانک در ارزیابی دولت در ارائه خدمات بانکداری الکترونیک در بین 170 دستگاه اجرایی کشور را در کارنامه خود دارد.

در حوزه بانکداری الکترونیک، پست بانک استان با نصب 100 دستگاه خودپرداز و پایانه غیر نقدی در شهرها و خصوصا روستاهای دور افتاده استان و نصب و استقرار 4500 دستگاه کارتخوان در سطح صنوف مختلف روستاهای استان اقدام به بسط و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک در روستاها ومناطق دور افتاده استان کرده است

وی افزود: در حوزه بانکداری الکترونیک، پست بانک استان با نصب 100 دستگاه خودپرداز و پایانه غیر نقدی در شهرها و خصوصا روستاهای دور افتاده استان و نصب و استقرار 4500 دستگاه کارتخوان در سطح صنوف مختلف روستاهای استان اقدام به بسط و گسترش خدمات بانکداری الکترونیک در روستاها ومناطق دور افتاده استان کرده است.

ایجاد بیش از ۱۰۰۰ شغل توسط پست‌بانک استان بوشهر|۴۰۲ طرح اشتغال روستایی اجرا شد

مدیر امور شعب پست بانک استان بوشهر تصریح کرد: در حوزه باجه‌های خدمات بانکی، پست بانک استان بوشهر با ایجاد 110 باجه بانکی در سراسر روستاهای استان بوشهر انواع خدمات بانکی ارائه می‌دهد که با ایجاد این باجه‌ها علاوه بر ارائه خدمات بانکی در سطح روستاها، تعداد 300 شغل پایدار نیز در محل همین باجه‌ها ایجاد کرده است.

حمایت از طرح‌های گلخانه‌ای در استان بوشهر

دشتی با بیان اینکه، ماموریت‌های جدید پست بانک ایران موجب ارتقاء جایگاه آن در شبکه بانکی و افزایش نقش موثر آن در اقتصاد کشور خواهد شد گفت: در حال حاضر این بانک حمایت از کسب و کارهای خرد و فعالان حوزه it ,ict و حوزه‌های دانش بنیان و کشاورزان و فعالان حوزه های روستایی را در راستای اشتغال زائی و رونق تولید و کاهش تورم در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

وی افزود: احداث گلخانه‌های سبزی و صیفی در روستای بردخون کهنه شهرستان دیر و روستاهای تلخو، لاور شرقی و علی آباد شهرستان دشتی از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی نیز از اقدامات ارزشمند پست‌بانک در حوزه اشتغال بوده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۴۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha