افزایش کیفیت تولیدات اسباب بازی در دستور کار وزارت صمت

افزایش کیفیت تولیدات اسباب بازی در دستور کار وزارت صمت

­معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: درصددیم که علاوه بر تنوع، کیفیت محصولات تولیدی در حوزه اسباب بازی را افزایش دهیم.

به گزارش بازار، محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به توجه ویژه وزارت صمت به حوزه اسباب بازی گفت: در دومین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی ۱۵۰ نام و نشان تجاری محصولات خود را عرضه کرده اند و در صدد آنیم که علاوه بر تنوع، کیفیت محصولات تولیدی در حوزه اسباب بازی را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان در حوزه اسباب بازی نیازهای داخلی و منطقه‌ای را برآورده می‌کنند، افزود: ما نه تنها در این صنایع از واردکننده به نوعی خارج شده ایم، تلاش می‌کنیم افق‌های صادراتی را داشته باشیم.

برادران گفت: تعامل خاصی در حوزه محتوا با نهادهای مردم نهاد و فرهنگی شکل گرفته که بتوانیم محتوایی که جنبه آموزشی و تربیتی بیشتری برای فرزندان ایران اسلامی دارد را تامین کنیم که این وجه تمایز محصولات نوشت افزار و محصولات صنعت اسباب بازی در داخل کشور می‌تواند جریان تربیتی ما را هم به فرزندان مان منتقل کنند و هم پیام آور فرهنگ ما در سطح منطقه هم باشد.

معاون وزیر صمت در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری صداوسیما در خصوص گلایه تولیدکنندگان اسباب بازی از سختی تامین مواد اولیه از پتروشیمی‌ها و تغییر قیمت‌ها گفت: قیمت مواد اولیه یکی از دغدغه‌های همیشگی صاحبان صنایع بوده است، در نمایشگاه اسباب بازی پارسال هم همین موضوع مطرح شد و مورد نقد قرار گرفت و با دستور معاون اول رئیس جمهور قیمت پایه اصلاح شد و سیر نزولی در برخی مواد اولیه حاصل شد البته ما باید توجه کنیم، تولید کنندگان ما مدنظرشان است که متناسب با افزایش تولید، سهمیه اختصاص یابد.

وی به یکی از تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه اشاره کرد و گفت: سال قبل مجموعه تولیدی را افتتاح کردیم که با سهمیه ۲۰ هزار تنی کار می‌کردند و در حال حاضر با ۱۵۰ هزار تن فعالیت می‌کنند و این نشان از افزایش تولید و همراهی واحدهای تامین کننده دارد که این حجم از تولید را پوشش دهند و امیدواریم این روند ادامه یابد.

کد خبر: ۲۲۷٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha