۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۵
 افزایش سطح تقاضا برای دلار
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

افزایش سطح تقاضا برای دلار

شاخص های نزدک، داوجونز و S&P۵۰۰ در شرایط اصلاح نزولی در حرکت هستند و در کوتاه مدت احتمال نزول و اصلاح بیشتر تقویت شده است.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱- روز گذشته جروم پاول، رییس فدرال رزرو آمریکا، در برابر کمیته پولی بانکی کنگره آمریکا گزارش و برنامه های این نهاد را تشریح کرد، که با تاکید بر ادامه برنامه های هاوکیش و انقباضی و افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم، موجب افزایش انتظارات نرخ بهره ای شد. این انتظارات سطح تقاضا برای دلار را در بازار تا حدودی افزایش داده و سطح تقاضا در بازار های سهام را کاهش داده است. شاخص های نزدک، داوجونز و S&P۵۰۰ در شرایط اصلاح نزولی در حرکت هستند و در کوتاه مدت احتمال نزول و اصلاح بیشتر تقویت شده است. شاخص داوجونز به عبور از میانگین های میان مدت در تایم فریم چهارساعته، به نزدیکی میانگین ۳۴ ورزه رسیده و واکنش به این محدوده تعیین کننده است. امروز نیز بخش دوم این گزارش توسط جروم پاول به کنگره ارائه خواهد شد و می تواند همچنان بر روند قیمت ها در بازار سهام تاثیرگذار باشد.

۲- در بازار طلا، با افزایش تقاضا برای دلار در برابر طلا، قیمت خط روند بلند مدت صعودی را به پایین شکسته و به محدوده پایینی کانال میان مدت نزولی رسیده است. از نظر تکنیکالی، قیمت میانگین های میان مدت و ابر کوموی روزانه را به پایین شکسته و احتمال نزول میان مدت قیمت تا محدوده ۱۹۰۰ دلاری و کمتر از آن تقویت شده است. از نظر فاندامنتالی هم با توجه به افزایش انتظارات نرخ بهره ای آمریکا، سطح تقاضا برای طلا کاهش یافته است.

۳- در برابری دلار به دلار کانادا، با توجه به افزایش قیمت نفت خام و همچنین ادامه سیاست های انقباضی بانک مرکزی کانادا، تقاضا برای دلار کانادا با افزایش همراه بوده و قیمت، محدوده حمایتی ۹ ماهه را شکسته و احتمال نزول میان مدت قیمت تقویت شده است. سطح حمایتی مهم بعدی در محدوده ۱.۳ قرار دارد.

۴- در برابری پوند به دلار، در آستانه اعلام نتایج نشست کمیته سیاستگذاری پولی بانک مرکزی بریتانیا، تقاضا برای پوند افزایش داشته است. روز گذشته شاخص سالانه تورمی قیمت مصرف کننده بریتانیا اعلام شد، که بر خلاف انتظارات کاهش شتاب تورم را نشان نمی داد و این موضوع احتمال ادامه سیاست های انقباضی بانک مرکزی بریتانیا را برای کنترل تورم افزایش داده است. امروز احتمالا نرخ بهره این بانک از ۴.۵ درصد به ۴.۷۵ درصد افزایش می یابد و انتظار افزایش های بیشتر برای کاهش تورم به سطوح زیر ۶ درصد نیز در نشست های آتی وجود خواهد داشت. از نظر تکینکالی، قیمت پس از اصلاح کوتاه مدت به موج صعودی بازگشته و احتمال صعود میان مدت تقویت شده است. سطح مقاومتی ۱.۲۸۴۸ در برابر صعود قیمت قرار دارد.

کد خبر: ۲۲۷٬۳۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha