۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
نرخ ۲۸.۹ درصدی تورم اردیبهشت ماه در گیلان
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبر داد

نرخ ۲۸.۹ درصدی تورم اردیبهشت ماه در گیلان

رشت - معاون آمارو اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نرخ تورم استان را در اردیبهشت ماه ۲۸.۹ درصد اعلام کرد و گفت: جایگاه ۲۰ کشور را داریم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، وحید طیفوری اظهار کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارها، نرخ تورم و متوسط قیمت برخی اقلام خوراکی منتخب در کشور و استان اردیبهشت‌ماه امسال کشور و گیلان منتشر شد.

طیفوری با بیان اینکه نرخ تورم کل کشور و استان گیلان در اردیبهشت‌ماه به ترتیب ۲۹.۸ و ۲۸.۹ درصد است، افزود: از این نظر در جایگاه بیستم کشور در میان ۳۱ استان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه فارس با نرخ ۲۶.۵ درصد دارای پایین‌ترین نرخ تورم و ایلام با نرخ تورم ۳۵.۸ درصد بالاترین نرخ تورم در کشور در این ماه را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: مازندران، قزوین، اردبیل، زنجان به عنوان استان‌های همجوار گیلان به ترتیب دارای رتبه‌های پانزدهم، شانزدهم، هجدهم و بیست و چهارم و استان ساحلی گلستان دارای رتبه نهم بالاترین نرخ تورم کشور هستند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد: نرخ تورم گروه عمده خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات کشور برابر ۳۱.۲ درصد و گیلان برابر ۲۸.۹ درصد و نرخ تورم گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات کشور و گیلان به ترتیب ۲۹.۲ و ۲۹ درصد بوده است.

طیفوری همچنین مقدار تغییرات تورم نقطه‌به‌نقطه اردیبهشت‌ماه امسال در کشور و استان به ترتیب برابر ۲۱ و ۱۹.۹ درصد عنوان و بیان کرد: بررسی تغییرات شاخص قیمت اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه گذشته نشان می‌دهد که مقدار تغییرات تورم ماهانه در کشور برابر ۲.۵ درصد و در استان برابر ۲.۳ درصد است.

کد خبر: ۲۲٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha