۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۴۸
۹۰۰ تن به ظرفیت تولید ماهی پرورشی استان بوشهر افزوده شد
معاون استاندار در گفت‌وگو با بازار:

۹۰۰ تن به ظرفیت تولید ماهی پرورشی استان بوشهر افزوده شد

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر گفت: با اجرای طرح‌های جدید پرورش ماهی در قفس،۹۰۰ تن به ظرفیت تولید ماهی پرورشی استان بوشهر افزوده شد.

علی باستین در حاشیه نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در استان بوشهر یک‌اولویت اساسی است و مدیریت استان در این راستا اهتمام جدی دارد.

وی افزود: در بیستمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۹ طرح در حوزه آبزی‌پروری بررسی شد که تصمیمات خوبی برای توسعه واحدهای تولیدی شیلاتی اتخاذ شد.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: یک مرکز تکثیر میگو با ظرفیت تولید ۱۰۰ میلیون قطعه لارو میگو مورد بررسی قرار گرفت که پرداخت تسهیلات و سایر موارد برای توسعه طرح مصوب شد.

باستین بیان کرد: این طرح با سرمایه‌گذاری ۴۲ میلیارد تومان شامل ۳۰ میلیارد تومان سرمایه مستقیم و ۱۲ میلیارد تومان سرمایه در گردش اجرایی شده و ۱۵ شغل جدید ایجاد می‌کند.

وی به بررسی طرح‌های پرورش ماهی در قفس پرداخت و ابراز داشت: با اجرای ۴ طرح جدید پرورش ماهی در قفس، ۹۰۰ تن به ظرفیت ماهی پرورشی استان افزوده می‌شود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان در این ۴ طرح سرمایه‌گذاری شده که شامل ۶۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و ۹۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش است.

باستین تصریح کرد: با راه‌اندازی واحدهای جدید پرورش ماهی، ۵۳ شغل جدید ایجاد می‌شود.

وی افزود: همچنین با توجه به نیاز طرح صنعت آبزی‌پروری استان بوشهر به تولید ۱۷ میلیون قطعه بچه ماهی برای افق ۱۴۰۴، طرح تکثیر ماهی نیز با ظرفیت تولید ۳ میلیون بچه‌ماهی با سرمایه‌گذاری ۷۵ میلیارد تومان شامل ۵۰ میلیارد تومان سرمایه ثابت و ۲۵ میلیارد تومان سرمایه در گردش اجرایی و عملیاتی شده است.

باستین گفت: با اجرای این طرح شیلاتی در تکثیر بچه ماهی، ۲۰ شغل جدید در مناطق ساحلی استان بوشهر ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۳۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۱
      0 0
      درود به هرچه بوشهریه چون خودم بوشهریم ?مگه داریم، بوشهر عشقه عشق❣