۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
برنامه‌ریزی دولت برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای
معاون اول رئیس جمهور مطرح کرد

برنامه‌ریزی دولت برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای

معاون اول رئیس جمهور در جلسه رسیدگی به مطالبات و توسعه نیروگاه اتمی بوشهر از برنامه ریزی جدی دولت برای تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته ای خبر داد و بر تسریع در اجرای فازهای جدید این نیروگاه تاکید کرد.

به گزارش بازار، محمد مخبر در این جلسه پیشرفت‌های هسته‌ای کشور را از عوامل اقتدار کشور برشمرد و گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر پیشرفت‌های هسته ای کشور با هدف افزایش اقتدار و سرعت بخشیدن به روند توسعه است.

معاون اول‌ رئیس جمهور حرکت در جهت تولید انرژی هسته‌ای را از ضرورت‌های امروز جهان دانست و افزود: استفاده از سوخت‌ و انرژی‌های فسیلی روز به روز جایگاه خود را از دست می دهد و اهمیت انرژی هسته ای دوچندان می شود.

مخبر توجه به فرامین مقام معظم رهبری را از رویکردهای جدی دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و گفت: دولت مردمی تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا مطالبات و منویات ایشان در بخش های مختلف و بویژه صنعت هسته ای کشور اجرایی و عملیاتی شود و بتوانیم از این علم پیشرفته در همه ابعاد صلح آمیز آن در حوزه های مختلف از جمله انرژی، پزشکی، داروسازی، کشاورزی و صنایع نوین بهره ببریم.

معاون اول رئیس جمهور وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی اتمی را مکلف کرد در همین راستا، برنامه ای مدون و فازبندی شده برای احداث ۲۰هزار مگاوات نیروگاه اتمی تدوین و منابع لازم برای اجرای این برنامه را در بودجه سال ۱۴۰۳ پیش بینی کنند.

در این جلسه که وزیر نیرو نیز حضور داشت، تصمیمات لازم برای رفع مطالبات نیروگاه اتمی بوشهر اتخاذ و بر تسریع در احداث دو واحد جدید این نیروگاه هر کدام به میزان ۱۰۸۰ مگاوات برق هسته ای تاکید شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی نیز ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌های در دست اجرا، گفت: با توجه به اینکه سند توسعه نیروگاه‌های اتمی کشور تا افق ۱۴۲۰ در دستور کار قرار دارد، فرایند شناسایی مناطق متعدد برخوردار از الزامات فنی و عمومی مورد نیاز برای احداث نیروگاه های اتمی جدید آغاز شده است و این سازمان به همراه وزارت نیرو برنامه‌ای مدون را با این سند توسعه تلفیق و به دولت ارائه خواهد داد.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha