۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۵
درخواست تولیدکننده اسپان باند برای ایجاد شرایط عادلانه رقابت

درخواست تولیدکننده اسپان باند برای ایجاد شرایط عادلانه رقابت

تولیدکننده منسوجات نبافته اسپان باند گفت: تولیدکنندگان از وزارت صمت، صداوسیما و نهادهای نظارتی درخواست دارند شرایط برابری برای خرید مواد اولیه مورد نیاز تولیدکنندگان ایجاد شود.

به گزارش بازار، اسپان باند منسوج نبافته‌ای است که در صنعت کیف و کفش، بهداشتی، پوشک بچه، خودرو و برخی صنایع دیگر استفاده می‌شود که از سال ۱۳۸۲ وارد ایران شده است.

علی عرب تولیدکننده منسوجات نبافته اسپان باند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: مشکلاتی که در صنعت نساجی وجود دارد به دو صورت عام و خاص است؛ درباره اسپان باند به صورت تخصصی قوانینی وضع شده است و رانت و سود ناشی از تولید و فروش به افراد خاصی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: برای خرید مواد اولیه تولیدات تولیدکنندگان تصمیم بر این شد که بورس راه اندازی شود، بورس به خودی خود بسیار خوب و شفاف عمل می‌کند باید در بورس قانونی وضع کنند که همه خریداران بتوانند رقابت و مواد اولیه را با قیمت رقابتی خریداری کنند، اما شخصی با استفاده از یک قانون توانسته به راحتی مواد اولیه را پایین‌تر از دیگر خریداران، خریداری کند.

عرب با بیان اینکه این اقدام بدان معناست که با قانون، رانت خواری را گسترش داده ایم، اضافه کرد: در شرایط برابر، تولیدکنندگان می‌توانند با استفاده از هنر، مهارت و تخصص کافی، فعالیت داشته باشند.

تولیدکننده منسوجات نبافته اسپان باند گفت: از آنجائیکه دولت نمی‌تواند اعمال زور و فشار به شرکت‌های خریدار مواد اولیه وارد کند تا ببیند چه شرکتی مواد اولیه را خریداری کرده و توزیع آن به چه صورت بوده است، اما نباید کاری کنند دسترسی به مواد اولیه به افرادی خاص تعلق بگیرد و دیگر تولیدکنندگان مجبور به تعطیل کردن کارخانه باشند.

عرب افزود: میلیاردها تومانی که از طریق رانت به مجموعه‌ها راه پیدا می‌کند مثل بمب مجموعه را منهدم می‌سازد به طور مثال زمانی که رانت وارد صنعت می‌شود، وزارت صمت را فاسد می‌کند یا در سازمان مالیات و دارایی یا حتی اگر وارد مجلس شورای اسلامی شود؛ وقتی رانت ورود می‌کند به دنبال آن فساد نیز ایجاد می‌شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha