۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶
بانک مرکزی بهترین راه را برای حل مشکلات اقتصادی انتخاب کرد
رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران:

بانک مرکزی بهترین راه را برای حل مشکلات اقتصادی انتخاب کرد

رئیس انجمن سرمایه‌گذاری خارجی ایران گفت: برنامه‌های اخیر بانک مرکزی راهکارهایی مفید و موفق است که تورم و بازار ارز را به صورت موقتی تحت تاثیر قرار ندهد.

به گزارش بازار، حسین سلیمی درباره دستاوردهای سفر اخیر رئیس کل بانک مرکزی به واشنگتن و دیدار با رئیس صندوق بین المللی پول اظهار کرد: پس از سال‌ها شاهد چنین رویداد کم سابقه‌ای بودیم که خوشبختانه با دستاوردهای مطلوبی از جمله امکان دسترسی سریع به ۶.۷ میلیارد دلار از منابع موجود ایران در این صندوق نیز همراه بود. به هر حال ما در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی نیاز به دیپلماسی و برقراری ارتباط بیشتر داریم که امیدوارم دیدار فرزین با مقامات صندوق بین المللی پول آغاز این روند سازنده باشد.

این فعال اقتصادی با اشاره به اینکه بانک مرکزی بهترین سیاست را پیش گرفته است، تاکید کرد: بانک مرکزی بهترین راه را برای برون رفت از مشکلات اقتصادی و ارزی انتخاب کرده است. ایران سرشار از دارایی‌های بلااستفاده و بلوکه شده است که برای آزادسازی و دسترسی به آن نیاز به زبان دیپلماسی داریم. امیدوارم این سیاست از سوی بانک مرکزی تداوم داشته باشد، چراکه دیپلماسی سیاسی و اقتصادی تا رسیدن به هدف نهایی، نیاز به زمان و جدیت کافی دارد.

سلیمی به سیاست تثبیت بانک مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه مدتی است شاهد یک آرامش امیدبخش در بازار ارز هستیم، هر چند که برخی فعالان اقتصادی معتقدند، بازار و اقتصاد آزاد باید خودش به تثبیت برسد و آن را حفظ کند، چراکه فشار و تمهیدات موقتی در نهایت با نتیجه مطلوب و پایدار همراه نخواهد بود. آنچه مسلم است بانک مرکزی فعلا با برنامه‌های خود آرامش خوبی به بازار داده که اگر این سیاست‌ها و تعاملات داخلی و بین المللی همچنان به همین روال پیگیری شود، می‌توان به ثبات و رشد بیشتری در اقتصاد کشور امیدوار بود.

عضو کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر مقطعی نبودن تصمیمات و سیاست‌های بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: برنامه‌های اخیر بانک مرکزی تاثیر خوبی در بازار ارز داشته، اما نباید زود فروکش کند. در واقع راهکارهایی مفید و موفق است که تورم و بازار ارز را به صورت موقتی تحت تاثیر قرار ندهد. ما تاکنون شاهد بسیاری از اقدامات موقتی بودیم که پایدار نبودند و تاثیر محدود و مقطعی داشتند. به همین علت امیدوارم اقدامات بانک مرکزی برای ثبات بازار ارز با همان اراده و جدیت ادامه یابد و روابط دیپلماسی با نهادهای مالی بین‌المللی همچنان تداوم و پایداری داشته باشد.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha