۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
جیرفت تابستان کمبود برق ندارد| خاموشی ها به علت مانور خطوط انتقال است
فرماندار جیرفت:

جیرفت تابستان کمبود برق ندارد| خاموشی ها به علت مانور خطوط انتقال است

جیرفت- بلندنظر، فرماندار جیرفت با اشاره به اینکه تابستان امسال در جیرفت کمبود برق نخواهیم داشت، گفت: خاموشی هایی که در حال حاضر در سطح شهرستان داریم به دلیل مانور خطوط انتقال برق رخ می دهد.

احمد بلندنظر در خصوص قطعی مکرر برق در جیرفت اظهار کرد: در چند سال گذشته به ویژه سال ۱۴۰۱ شرکت برق منطقه ای کرمان برای ارتقای شبکه برق شهرستان جیرفت طرح های متعددی را طراحی کرده است.

وی ادامه داد: پست ۴۰۰ کیلوولت جیرفت در ابتدای جاده جیرفت به سمت دلفارد، خط ۴۰۰ کیلوولت کهنوج به جیرفت و خط ۴۰۰ کیلوولت شهرستان بم به جیرفت از جمله این طرح هاست.

بلندنظر با اشاره به اینکه این طرح ها باعث ارتقای شبکه انتقال برق جیرفت شده است، افزود: با ورود این خطوط به مدار دیگر در تابستان مشکل کمبود برق نخواهیم داشت. تا اردیبهشت باید این اتفاق می افتاد اما به دلیل معارضین در مسیر خطوط انتقال برق این مساله مقداری طول کشیده است.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه برخی قطعی ها به علت بروز اتفاقات ناخواسته مانند وزش باد، طوفان و ... به وجود می آید، اظهار کرد: خاموشی هایی که در حال حاضر در سطح شهرستان داریم به دلیل مانور کردن خطوط انتقال برق رخ می دهد.

بلندنظر گفت: پست ها راه اندازی شده و در حال حاضر کارهای مربوط به مانور در حال انجام است.

وی در خصوص اینکه مشکل قطعی برق باعث قطع آب یا کاهش شدید فشار آب می شود، گفت: پست توزیع برق جیرفت واقع در ورودی شهر در جوار زون آبی است. بر این اساس اولین قطعی برق در این مکان رخ می دهد البته با اقدامات انجام شده مشکل در این زمینه رفع شده است.

فرماندار جیرفت عنوان کرد: حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد قطعی ها از قبل به مردم اطلاع رسانی شده است.

کد خبر: ۲۲۷٬۲۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha