۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۷
ضرورت حفظ بازار کشورهای همسایه برای صادرات کلینکر| روش سنتی صادرات کلینکر به صرفه نیست
مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر در گفتگو با با بازار:

ضرورت حفظ بازار کشورهای همسایه برای صادرات کلینکر| روش سنتی صادرات کلینکر به صرفه نیست

خرمشهر- عسکری، مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: برنامه مهم این بندر حرکت به سوی و سوی مکانیزه کردن روند صادرات کلینکر از طریق نوار نقاله است.

علی عسکری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با صادرکنندگان کلینکر، اظهار کرد: از دیدار و گفت‌وگو با فعالان اقتصادی و صادرکنندگان کلینکر بسیار خرسند هستیم و امیدواریم نشست اخیر برگزار شده منجر به نتایج و دست‌ آوردهای خوبی برای فعالان اقتصادی، بندر خرمشهر و شهرستان باشد.

وی عنوان کرد: این نشست به منظور بررسی مشکلات، چالش‌ها و موانع پیش و روی صادرکنندگان کلینکر در بندر خرمشهر برگزار شد که ما به دنبال این هستیم با همفکری و تدبیر، این موانع را طبق اولویت‌بندی رفع کنیم.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر تاکید کرد: ارتباط مستمر با کشورهای همسایه از جمله عراق و کویت از اهداف و برنامه‌های راهبردی بندر خرمشهر است که در این میان، صادرکنندگان کلینکر نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

عسکری ادامه داد: خوشبختانه صادرات کلینکر در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و امیدواریم با رفع موانع، روند افزایشی به خود بگیرد.

وی با تاکید بر توجه به فضای رقابتی در ارتباط با کشورهای همسایه، خاطرنشان کرد: حفظ بازارهای منطقه در بحث صادرات کلینکر بسیار مهم و ضروری است که باید نسبت به رشد آن اهتمام ورزید.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر خاطرنشان کرد: اشتغالزایی از دیگر ثمرات تلاش و اهتمام صادرکنندگان کلینکر در بندر خرمشهر است که امیدواریم در آینده برای بخش زیادی از نیروهای بومی اشتغال ایجاد شود.

عسکری همچنین با اشاره به قدیمی شدن و به صرفه نبودن صادرات کلینکر به روش سنتی، توضیح داد برنامه مهم ما در این زمینه، حرکت به سوی و سوی مکانیزه کردن روند صادرات کلینکر از طریق نوار نقاله است که آسیب رساندن به زیرساخت‌ها را کاهش و مانع از مشکل زیست محیطی می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین استفاده از حمل و نقل ریلی به جای جاده‌ای به دلیل هزینه بالا و خطرات ایمنی، از دیگر راهبردها است که باعث می‌شود عملیات تخلیه و بارگیری در فضای امن و به صرفه انجام گیرد.

کد خبر: ۲۲۷٬۱۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha