۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
مهار فعالیت سوداگرانه بازار مسکن با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه
نماینده مردم سبزوار در مجلس مطرح کرد

مهار فعالیت سوداگرانه بازار مسکن با اجرای مالیات بر عایدی سرمایه

عنابستانی، نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: اگر دستگاه های مرتبط موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را در دستور کار خود قرار دهند، تلاطم بازار کاهش یافته و پایه درآمدی دولت از این حوزه افزایش خواهد یافت. این اقدام موجب می شود که فعالیت سوداگرایانه و سرمایه ای در بازار مسکن کاهش یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی، با اشاره به ضرورت اجرای سیاست های مالیاتی در بازار مسکن، گفت: پایه های مالیاتی در شرایط کنونی عمدتا بر دو بخش مالیات بر درآمد مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده مستقر است، این مسئله موجب شده که فشار اقتصادی زیادی به بخش های تولیدی وارد شود. نماینده مردم سبزوار، جغتای و جوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی که در اغلب کشورهای دنیا، مالیات از بخش های غیرمولد و سرمایه راکد اخذ شده و از بخش های مولد مالیات کمتری دریافت می شود.

وی گفت: مالیات بر زمین، مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر خانه های خالی، مالیات بر سودسپرده و مالیات بر معادن متروکه از بخش های غیرمولد است که می توان از آن ها مالیات اخذ کرد.

با مالیات از بخش های غیرمولد و سرمایه راکد، جلوی رکود سرمایه گرفته می شود
عنابستانی افزود: با مالیات از بخش های غیرمولد و سرمایه راکد، جلوی رکود سرمایه گرفته شده و سرمایه های انباشت به سمت تولید و فعالیت های مولد اقتصادی هدایت می شود.

وی گفت: ساختار مالیاتی کشورمان کاملا برعکس آن چیزی است که باید باشد و همین ساختار مالیاتی است که موجب تشدید تورم، کاهش ارزش پول ملی و تلاطم در بازار مسکن شده است.

دستگاه های مرتبط اجرای مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را در دستور کار خود قرار دهند
این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: اگر دستگاه های مرتبط اجرای مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را در دستور کار خود قرار دهند، تلاطم بازار کاهش یافته و پایه درآمدی دولت از این حوزه افزایش خواهد یافت. از طرف دیگر این اقدام موجب می شود که فعالیت سوداگرانه و سرمایه ای در بازار مسکن کاهش یابد.

وی افزود: در هیچ کشوری اجازه نمی دهند که افراد یک مسکن را خریداری کرده و بعد از مدتی آن را با سود بسیار بالا به دیگران بفروشند، در آن کشورها این افراد باید از محل سود خود مالیات های سنگینی را پرداخت کنند.

کد خبر: ۲۲٬۷۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha