۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
ساخت پتروپالایشگاه مروارید مکران ۷ درصد پیشرفت داشته است
در نشست تأمین مالی طرح‌های بزرگ مطرح شد؛

ساخت پتروپالایشگاه مروارید مکران ۷ درصد پیشرفت داشته است

در نشستی برای حمایت از تولید و تأمین مالی طرح‌های بزرگ با حضور معاون اول رئیس جمهور، پیشرفت ۷ درصدی ساخت پتروپالایشگاه مروارید مکران مطرح شد.

به گزارش بازار، در نشستی با حضور محمد مخبر درباره نحوه تأمین مالی طرح‌های بزرگ برای جهش تولید، برخی طرح‌های مستقر در سواحل مکران، بررسی و تصمیمات لازم برای تسریع در انجام و رفع موانع اجرایی آن‌ها گرفته شد.

مخبر در این نشست که رئیس صندوق توسعه ملی و مدیران عامل برخی از بانک‌ها نیز حضور داشتند، بر ضرورت اولویت قرار دادن طرح‌های نیمه تمام برای جلب سرمایه‌گذاری و تکمیل طرح‌ها تأکید کرد و از مدیران عامل بانک‌ها خواست که فهرستی از این‌گونه طرح‌های خود را ارائه دهند تا با جلب مشارکت سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی، بتوان در مدت زمان کوتاه‌تری، ظرفیت‌های تولیدی کشور را افزایش داد.

معاون اول رئیس جمهور با توجه به نام‌گذاری امسال با عنوان «رشد تولید و مهار تورم» و تأکید رهبر معظم انقلاب بر پیشرفت و توسعه سواحل مکران، تصریح کرد: ساخت پتروپالایشگاه و حرکت به سمت صادرات محصولات پتروشیمی، علاوه بر جلوگیری از خام‌فروشی، به توسعه صنعت داخل و اشتغال‌زایی و همچنین ارزآوری، بسیار کمک می‌کند.

مخبر گفت: سرمایه‌گذاری بانک‌ها و صندوق توسعه ملی در ساخت ابرطرح‌های پیشران اقتصادی کشور، به‌ویژه پالایشگاه‌ها و پتروپالایشگاه‌ها، از مهم‌ترین برنامه‌ها و کارهای دولت سیزدهم است.

در این نشست، پس از ارائه طرح‌های در حال اجرا در سواحل مکران، گزارشی از روند پیشرفت ۷ درصدی ساخت پتروپالایشگاه مروارید مکران ارائه و درباره نحوه تأمین مالی برای تسریع در به پایان رساندن مرحله نخست این طرح، تصمیماتی اتخاذ شد.

گفتنی است، عملیات اجرایی ابرطرح پتروپالایشگاه مروارید مکران با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار بشکه در روز نفت سنگین و فوق سنگین و تولید محصولات بنزین، گازوئیل و سوخت کشتی و همچنین خوراک محصولات پتروشیمی با ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال، در حال انجام است.

با اجرای این طرح و سرمایه‌گذاری حدود ۹ میلیارد یورویی، برای ۳۰۰۰ تن به‌طور مستقیم و غیر مستقیم، اشتغال‌زایی می‌شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha