۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۱
آسیب برداشت بی رویه از چاه های مجاز کمتر از حفاری غیرمجاز نیست
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان:

آسیب برداشت بی رویه از چاه های مجاز کمتر از حفاری غیرمجاز نیست

گرگان- حیدریان، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ضمن تاکید به نصب کنتور هوشمند بر چاه های کشاورزی، گفت: لطمه برداشت غیرمجاز از چاه های مجاز کمتر از حفر چاه های غیرمجاز نیست.

ایرج حیدریان در گفتگو با خبرنگار بازار از کاهش ۲۹ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در این مدت اثرگذاری آورد رودخانه ها در حوزه گرگان روز ۷۰ درصد و اترک ۹۷ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان با بیان این نکته که ۹۲ درصد منابع آب در اختیار کشاورزان به عنوان بزرگترین مصرف کننده قرار دارد، افزود: متاسفانه راندمان تولید در این حوزه با وجود مصرف این حجم از آب، حداکثر ۳۱ درصد است.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ۳۵ قانون برنامه ششم توسعه جهادکشاورزی مکلف به اصلاح الگوی کشت در سال نخست این برنامه بود با اینحال به رغم پایان زمان برنامه ششم توسعه همچنان این موضوع روی زمین مانده است.

او ضمن اشاره به انجام اصلاحاتی در الگوی کشت استان ها، افزود: برخی مدل های الگوی کشت در استان ها به واسطه خشکسالی و کمبود آب امکان پذیر نیست که باید اصلاح شود.

حیدریان اجرای روش آبیاری نوین در کشاورزی را الزامی برشمرد و گفت: نکته بعدی نصب کنتور هوشمند بر چاه های کشاورزی است چراکه در این سال ها برداشت غیرمجاز از چاه های مجاز بسیار زیاد است که لطمه این موضوع کمتر از حفر چاه های غیرمجاز نیست.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی فتح اللهی IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 0
      سلام و احترام متاسفانه کاملا صحیح است در عمل آنچه دیده میشود اینست که دارندگان چاه هرطور که میخواهند از آب چاه استفاده میکنند ،بطوریکه ما کشاورزان روستای واران دهستان جاسب شهرستان دلیجان مدتهاست گرفتار یک چاه حفر شده در فاصله صدو نود متری مادر چاه قنات خودمان هستیم و هیچ جوابی نگرفتیم و سرگردان بین ادارات شدیم و صاحب چاه در این منطقه کم آب اقدام به کاشت محصولات آب بر میکند و بیست وچهار ساعته چاه روشن است و در مقابل اعتراض ما میگوید بروید شکایت کنید هیچ کاری نمیتوانید انجام دهید