۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
گرانفروشان تاوان گرانفروشی را باید پس دهند
فیلم استان ها؛

گرانفروشان تاوان گرانفروشی را باید پس دهند

بندرعباس- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از اجرای مصوبه ستاد تنظیم بازار در مقابله با گرانفروشی خبرداد و گفت: گرانفروشان تاوان گرانفروشی را باید پس دهند.

خلیل قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، در تشریح عملکرد صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از تیرماه سال گذشته تاکنون، با بیان اینکه رتبه هرمزگان در بخش صنعت سوم کشوری است، تصریح کرد: کسب این رتبه بیانگر آن است که هرمزگان ظرفیت و پتانسیل لازم برای رقابت با استان‌های برخوردار که از زیرساخت‌های لازم برای توسعه صنعت برخوردارند، را داراست.

وی در ادامه به رویکرد اداره کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برای تقویت تجارت خرد و کلان اشاره کرد و افزود: دو میلیارد دلار صادرات غیر نفتی هرمزگان در سال ۱۴۰۱ بیانگر آن است که ظرفیت‌های صادراتی استان از برخی کشورهای کوچک همسایه نیز بالاتر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان از اصلاح رویه‌های بندری و تجاری به عنوان یکی از اقدامات مهم سال گذشته نام برد و گفت: بنادر تیاب، خمیر و سیریک سال گذشته موفق شدند که مجوز رویه‌ی پیله‌وری را که بعد از رویه‌های ملوانی و ته لنجی مسئله‌ای مهم به شمار می‌آید دریافت کنند.

وی همچنین از ایجاد ۲۰ هزار شغل در حوزه‌های صنعت، معدن و اصناف در هرمزگان خبرداد و افزود: ارتقا ظرفیت ۱۱۱و احد صنعتی و احیا ۴۸ واحد راکد از دیگر اقدامات ۱۲ ماه گذشته است.

قاسمی، افزایش ظرفیت تولید سیمان از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن به دو میلیون ۱۰۰ هزار تن به عنوان دستاوردی دیگر برشمرد و گفت: رشد ۲۷۰ درصدی کشفیات معدنی در سه ماهه ابتدای سال جاری از دیگر اقدامات است.

وی با اشاره به انجام ۱۸۳ هزار مورد بازرسی در حوزه اصناف در سال گذشته، افزود: هشت هزار و ۳۱۵ مورد پرونده به ارزش بیش از ۲۰۶ هزار میلیارد در این حوزه تشکیل شد.

قاسمی عنوان کرد: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار استان، اگر بازرسان ما در واحدی با گران‌فروشی روبرو شدند، فروشنده‌ متخلف ملزم است برای مشتریان ۷۲ ساعت گذشته خود فراخوان داده و وجه مازاد بر قیمت واقعی به مردم عودت داده شود.

کد خبر: ۲۲۷٬۰۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha