۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
 کارتخوان‌های فرسوده نتیجه مدل اشتباه نظام کارمزد است
رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران:

کارتخوان‌های فرسوده نتیجه مدل اشتباه نظام کارمزد است

رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: کارتخوان‌های فرسوده نتیجه مدل نظام کارمزد معیوب است و برای بهبود آن باید اصلاح کارمزد به صورت مرتب انجام شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبِنا، حسین اسلامی درباره مهمترین مشکلات شبکه بانکی و پرداخت گفت: در ۱۰ سال گذشته چند عامل، شبکه بانکی کشور را دچار اختلال کرده که یکی از این عوامل، فرسودگی ناوگان با به روز نشدن کارمزد است و، چون هزینه‌ها به میزان خدمات دریافتی پرداخت نشده، بیشترین فشار را بانک‌ها متحمل شده‌اند.

وی افزود: بر همین اساس صاحب کارت و پذیرنده در مدل قبلی کارمزد، هزینه‌ای پرداخت نمی‌کرد و من معتقدم که باید در یک شرایط طبیعی، این موضوع به شیوه‌ای مدیریت شود که تک تک افراد و مجموعه‌هایی که خدمت می‌گیرند، هزینه خدماتشان را پرداخت کنند.

رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در پاسخ به این سوال که مدل کارمزد جدید چه نقشی در توسعه شبکه پرداخت دارد، بیان کرد: مدل کارمزد جدید چند مزیت دارد؛ اولا نسبت به نرخ تورم در کشور، اعداد و ارقام آن بروزرسانی شده و برای پذیرنده میزان حداقلی به عنوان کارمزد پرداختی در نظر گرفته شده است که البته این میزان کافی نیست.

اسلامی عنوان کرد: مدل ایده‌آل کارمزد قطعا با مدل فعلی اقتصاد کشور متفاوت است. مدل ایده‌آل مدلی است که بیش از پیش از بدنه نظام پرداخت بهره‌برداری شود.

وی بیان کرد: الگوی ایده‌آل باید این باشد که مجموعه صنف بتواند تنظیم این موضوع را بر عهده گرفته و به جای آنکه با مصوبه و دستور پیش رود، به صورت تعامل بین بازیگران اجرایی شود. همچنین در غالب تشکل‌های صنفی جمع بندی شود؛ به همان صورت که درخصوص بسیاری از موضوعات دیگر تصمیم گیری می‌شود.

رییس هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مطرح کرد: من معتقدم در قدم اول برای بهبود و اصلاح مدل کارمزد پرداختی باید اصلاحاتی صورت گیرد. همچنین این چرخه و مدل باید در هر سال مورد نظرسنجی مخاطبان قرار گیرد که نظام صنفی رایانه‌ای آماده همکاری در این راستاست.

وی با تاکی بر اینکه نظام پرداخت در کشور ما پیشرفته است، ابراز کرد: نظام پرداخت در داخل خدمات خوب و مدرنی را نسبت به بسیاری از کشورهای دنیا ارائه می‌دهد و آینده خوبی در انتظار آن است.

اسلامی خاطر نشان کرد: امیدواریم تنظیم گر بتواند دقت لازم را داشته باشد و سرمایه گذاری جدی توسط سهامداران و اقتصاد سنتی در این بخش‌ها صورت گیرد چرا که این بخش به اقتصاد دیجیتال متصل بوده پس بهتر است که اصناف و باقی مجموعه‌های فعال که فعالیت اقتصادی دارند، بیش از پیش به این موضوع بپردازند.

کد خبر: ۲۲۶٬۹۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha