۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۷
تحقق ۸۰ درصدی پایداری برق در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

تحقق ۸۰ درصدی پایداری برق در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

مدیرکل پدافند غیرعامل مدیریت بحران وزارت نفت در نشست تخصصی بررسی پایداری برق مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: اقدام‌های بسیار خوبی برای پایداری برق مجتمع حاصل شده است.

به گزارش بازار به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، علی‌اصغر حق‌بین در این نشست اظهار کرد: مجتمع گاز پارس جنوبی به‌عنوان بزرگ‌ترین سرمایه ملی کشور، با استفاده از توان داخل و اقدام‌های نوآورانه با هدف تأمین پایدار گاز کشور گام برداشته و اکنون به‌عنوان بزرگترین مرکز تأمین گاز کشور و محصولات جانبی در چرخش و شکوفایی اقتصاد کشور پیشروست.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱ و به‌ویژه ماه‌های نخست امسال اقدام‌ها و دستاوردهای بسیار شاخص و ماندگاری به‌منظور پایداری برق پالایشگاه‌های این مجموعه ثبت و تاکنون پایداری ۸۰ درصدی حاصل شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل مدیریت بحران وزارت نفت در ادامه به یکی از ضرورت‌های بسیار مهم برای پایداری برق مجتمع گاز پارس جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: راه‌اندازی مرکز دیسپچینگ برق یکی از اولویت‌های نخست مجتمع گاز پارس جنوبی است و پیاده‌سازی و اجرایی‌شدن این مرکز، حرکتی بسیار بزرگ به‌شمار می‌رود که همسو با پایداری برق این مجموعه خواهد بود.

حق‌بین همچنین با اشاره به بزرگترین مرکز تأمین برق پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: همسو با دانش بومی و استفاده از توان سازندگان داخلی و دانش‌بنیان‌ها، اقدام‌ها و کارهای بسیار شاخص و ارزنده‌ای در نیروگاه برق بعثت به‌عنوان بزرگترین مرکز تأمین‌کننده برق مجتمع انجام شده و این نیروگاه هم‌اکنون یکی از مراکز بزرگ تأمین برق پالایشگاه‌های مستقر در سایت‌های یک و دو مجتمع است.

وی گفت: پروژه‌های بسیار ارزشمند و کلیدی در این مجموعه در حال اجراست که با تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها به پایداری ۱۰۰ درصدی در تأمین برق مجتمع گاز پارس جنوبی می‌رسیم.

مدیر کل پدافند غیرعامل مدیریت بحران وزارت نفت تصریح کرد: افزون‌بر پایداری برق در پالایشگاه‌های پارس جنوبی، ظرفیت و توانایی ارسال برق به شبکه‌ سراسری کشور نیز وجود دارد و در زمان اوج مصرف برق و ناترازی در تأمین برق مناطق پیرامونی پارس جنوبی، حرکت بسیار ارزشمندی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی محقق می‌شود.

حق‌بین با اشاره به برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل در بزرگترین مرکز تأمین گاز کشور یادآور شد: همسو با کار گروهی و با تکیه بر توان و دانش بومی برنامه‌های بسیار کلیدی از ابتدای سال ۱۴۰۱ در حوزه پدافند غیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در حال اجراست و این برنامه‌ها امسال با سرعت بیشتری دنبال خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به فصل انجام عملیات تعمیرات اساسی و تولید ۷۵ درصدی گاز در این مجموعه، گفت: انجام عملیات تعمیرات اساسی منظم و نوآورانه با تکیه بر توان دانش کارکنان و متخصصان این مجموعه بزرگ یکی از اقدام‌های مهم پدافند غیرعامل است و بر همین اساس پروژه‌هایی که در این مرکز مهم تولید گاز کشور در حال اجراست از پروژه‌های مهم و حیاتی کشور به‌شمار می‌آید و می‌تواند در پایداری امنیت ملی کشور، رفاه اجتماعی و رشد اقتصادی نقش‌آفرین باشد.

کد خبر: ۲۲۶٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha