۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
تداوم عدم همکاری بانک‌ ها در اجرای قانون جهش تولید مسکن؛ ارائه تسهیلات فقط ۱۸ درصد

تداوم عدم همکاری بانک‌ ها در اجرای قانون جهش تولید مسکن؛ ارائه تسهیلات فقط ۱۸ درصد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از بررسی وضعیت زیرساخت‌های واحد های مسکونی طرح نهضت ملی خبر داد.

به گزارش بازار عبدالجلال ایری، در تشریح نشست امروز ( دوشنبه ۲۹ خرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس گفت : آخرین وضعیت زیرساخت‌ های اجرای قانون جهش تولید مسکن با حضور وزیر نیرو و مسئولان وزارت راه و شهرسازی در نشست امروز کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

این نماینده مردم در مجلس ادامه داد: اقداماتی برای تامین زیرساخت آب و برق واحدهای ساخته شده صورت گرفته و وزیر نیرو نیز بر اهتمام مجموعه متبوعش برای اجرای زیرساخت‌ها تاکید کرد. البته طبق گزارشات مشکلاتی در تامین منابع مالی وجود دارد که با توجه به برنامه ریزی و مصوبه شورای عالی مسکن و تاکید رئیس جمهور با همکاری دستگاه‌هایی نظیر وزارت نیرو، راه و شهرسازی و استانداری‌ها قابل حل است و در خصوص زیرساخت‌های شهرهای جدید نیز مقرر شد جلسه ای پیرامون رفع مشکلات ما بین وزارت نیرو و وزارت راه برگزار شود.

وی ادامه داد: در خصوص وضعیت اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز کماکان با عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مواجه هستیم به نحوی که طبق آمار ارائه شده تنها ۱۸ درصد تسهیلات نسبت به سهمیه سال اول و ۸ ماهه دوم اجرای قانون پرداخت شده است و از حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن معرفی شده به بانک‌ها برای حدود ۳۲۰ هزار واحد عقد قرار داد بانکی منعقد شده است.

ایری اضافه کرد: با توجه به اینکه بررسی لایحه برنامه هفتم نیز در دستور کار مجلس قرار گرفته است، دستگاه‌های متولی ساخت مسکن، باید هر چه سریع‌تر درخواست‌ها و پیشنهادات خودشان را به کمیسیون عمران ارائه کنند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: در پایان وزیر نیرو از اقدامات مجموعه خود برای تامین برق واحدهای صنعتی به ویژه کارخانه‌های تولید سیمان و فولاد به کمیسیون ارائه کرد و همچنین گزارشی از اجرای برنامه‌های وزارت نیرو جهت رفع ناترازی ۱۲ هزار مگاوات برق کشور و جلوگیری از خاموشی و قطعی برق واحدهای صنعتی و مسکونی ارائه شد.

کد خبر: ۲۲۶٬۸۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha