۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
چاره اندیشی در حوزه توسعه همکاری‌های اقتصادی و نفتی لازم است
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس:

چاره اندیشی در حوزه توسعه همکاری‌های اقتصادی و نفتی لازم است

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در توضیح با نشست بررسی روند احیای روابط ایران و عربستان، گفت: در این جلسه بر توسعه همکاری‌های اقتصادی و نفتی و همکاری‌های پارلمانی ایرانی-سعودی تاکید شد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس گلرو با اشاره به نشست کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با سفیر ایران در عربستان، گفت: نشستی درباره آخرین وضعیت روابط ایران و عربستان با حضور برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی، ریاست کمیسیون آقای جلال زاده و اعضای کارگروه عربستان در مجلس شورای اسلامی برگزار و روند تلاش‌های دیپلماتیک از سرگیری روابط با عربستان بررسی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: آخرین وضعیت بازگشایی سفارت و کنسولگری در عربستان و ایران، دیپلمات‌هایی که تبادل و سفرایی که معرفی شدند و به زودی در پایتخت کشورها مستقر خواهند شد را در حضور آقای عنایتی دستیهر وزیر و مدیرکل خلیج فارس وزارت امور خارجه و سفیر معرفی شده ایران در ریاض بررسی کردیم. در این جلسه بر حمایت مجلس از تلاش های دولت و وزارت خارجه برای تقویت پیوند دو کشور تاکید شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین تاکید کردیم که ابعاد روابط دو کشور به ویژه در حوزه اقتصادی باید چاره اندیشی شود. در ادامه این نشست مشترک مباحثی پیرامون برنامه‌های توسعه و اسناد بالادستی ایران و عربستان مطرح شد، همچنین با توجه به اینکه دو کشور نفتی هستیم بر استفاده از این ظرفیت در جهت توسعه همکاری‌ها تاکید شد.

گلرو با بیان اینکه مجلس به عنوان یک نهاد قانونگذار و ناظر روند احیای روابط دو کشور را در چارچوب‌های قانون بررسی می‌کند، گفت: امیدواریم ما بتوانیم نقش مکمل خود را ایفا کنیم و در آینده نزدیک و پس از استقرار سفرا و شروع روابط دیپلماتیک همکاری‌های پارلمانی را با مجلس شورای سعودی دنبال کنیم، مجلس شورای اسلامی ایران می‌تواند قواعد همکاری در حوزه‌های مختلف با مجلس شورای سعودی تعریف کند.

کد خبر: ۲۲۶٬۸۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha