۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳
مجوز واردات فرآورده های خونی به طور انحصاری
در مجمع کی بی سی مطرح شد؛

مجوز واردات فرآورده های خونی به طور انحصاری

در مجمع عمومی کی بی سی مطرح شد که با بزرگترین کمپانی فرآورده‌های خونی در آسیا قرارداد منعقد کرده و  تنها شرکتی است که اجازه واردات این محصولات را دارد.

بازار؛ گروه بورس: مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت کی بی سی با نماد کی بی سی با حضور حداکثری سهامداران برگزاری شد.
مهم‌ترین نکات مطرح شده در این جلسه از این قرار بود که در مورد کاهش درآمد عملیاتی شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ گفته شد؛ درآمد عملیاتی ۱۴۰۰ با در نظر گرفتن محصولات مورد استفاده برای کرونا ۷۲۴ میلیارد تومان بوده و بدون آن ۴۸۴ میلیارد تومان شده است.
همچنین دوره وصول مطالبات در سال ۱۴۰۰ در طول ۶۳ روز بوده، اما به دلیل مشکلات چرخه نقدینگی صنعت در سال ۱۴۰۱ به ۱۷۱ روز رسیده است.
اهم فعالیت‌های بازرگانی شرکت در سال مالی مورد گزارش که نتایج آن در سال ۱۴۰۲ مشاهده می‌شود عبارت است از؛ اخذ نمایندگی ۵ ساله انحصاری واردات ۷ واکسن سرم انستیتو هندوستان، اخذ نمایندگی انحصاری ۴ محصول اسپری تنفسی شرکت آلدو یونیون اسپانیا، انعقاد قرارداد تولید مشترک ۱۰ ساله با شرکت آلدو یونیون اسپانیا، افزایش مارکت فرآورده‌های پلاسمایی به میزان ۳۰۰درصد، افزایش مارکت فرآورده‌های تنفسی به میزان ۱۰۰درصد، افزایش مارکت واکسن‌های وارداتی به میزان ۷۰درصد و واردات بیش از ۴۱۰ پرونده بیماران تک نسخه‌ای است.
کی بی سی با بزرگترین کمپانی فرآورده‌های خونی در آسیا قرارداد منعقد کرده و تنها شرکتی است که اجازه واردات این محصولات را دارد. در حال حاضر حدود ۵، ۶ میلیون یورو فرآورده‌های خونی وارد کشور شده است.
کی بی سی قرار است برای اولین بار واکسن روتا ویروس را وارد کند. البته بهمن ماه سال گذشته مجوز را دریافت کرد، اما به دلیل بسته شدن بودجه این موضوع وارد پلن واکسیناسیون عمومی برای سال آتی شده است و حجم قابل توجهی از فروش را به خود اختصاص می‌دهد.
رفع تعهدات ارزی به میزان ۳۵ میلیون یورو و کاهش درصد کل تعهدات باقیمانده به میزان ۶درصد (در حال حاضر به ۴درصد رسیده) از اقدامات شرکت بوده است.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha