۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
باید تامین و تخصیص به موقع منابع لازم را برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم
رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

باید تامین و تخصیص به موقع منابع لازم را برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در جریان بررسی گزارش این کمیسیون در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی، گفت: ما باید تامین و تخصیص به موقع منابع لازم را برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم.

به گزارش بازار، حسینعلی شهریاری در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹ خردادماه) مجلس شورای اسلامی سومین گزارش کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی درمورد بررسی عملکرد دستگاههای اجرایی در دوحوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور در اجرای تبصره (۱) ماده (۱۰۷) آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: قصه پرغصه دارو و تجهیزات پزشکی کماکان ادامه دارد و متاسفانه نگرانی ها را برای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان و مردم افزایش داده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس ضمن تشکر از پیگیری های رئیس مجلس در خصوص بحث دارو و تجهیزات پزشکی ادامه داد: ما باید تامین و تخصیص به موقع منابع لازم را برای تامین دارو و تجهیزات پزشکی داشته باشیم، کاهش زمان تخصیص ارز توسط بانک مرکزی و انتقال آن توسط کارگزار که لازم به ذکر است در سال جاری از یک میلیارد و ۶۱ میلیون دلار ارز تخصیصی فقط ۶۰ میلیون دلار آن منجر به صدور حواله شده است که معنای آن است که کمتر از ۱۰ درصد تخصیص پیدا کرده است که رئیس سازمان غذا و دارو از طریق رئیس بانک مرکزی باید پیگیر این موضوع باشد که چطور می شود تخصیص های دیگر انجام شود.

وی افزود: پرداخت مطالبات مراکز درمانی و شرکت های پخش در اسرع وقت که این عدد نزدیک به ۴۰ همت می باشد که متاسفانه این مشکل هنوز به قوت خود باقی مانده است. تامین به موقع منابع مالی طرح دارویاب توسط سازمان برنامه و بودجه که لازم به ذکر است که از ۷۳ همت مصوب سال گذشته فقط ۱۳.۴ همت پرداخت شده است و در سال جاری از ۶۹ همت مصوب تاکنون مبلغی حدود ۵ همت پرداخت شده است، در حالی که باید نزدیک به ۱۷ همت پرداخت می شد.

شهریاری ادامه داد: تامین نقدینگی موردنیاز شرکت ها، اعطای تسهیلات توسط بانک ها مقرر بود نزدیک به ۳۰ همت پرداخت شود که بانک مرکزی می گوید ابلاغ کردیم ولی هنوز شرکت های دارویی از این موضوع بهره مند نشده اند.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha