۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹
تولیت دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد
نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس:

تولیت دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد

میرمحمدی میبدی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از کمبود دارو و تجهیزات در بازار گفت: تولیت دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

به گزارش بازار، سیدجلیل میرمحمدی میبدی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۹خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت: موضوع دارو و تجهیزات پزشکی با حیات مردم در ارتباط است. در یک سال گذشته در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی شاهد کمبود بوده‌ایم که باعث سردرگمی بیماران شده و عدم پاسخگویی مسئولین مرتبط را داشته‌ایم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علیرغم جلسات متعدد با محوریت شخص رئیس مجلس و جلسات متعدد کمیسیون‌های بهداشت و درمان و اصل نودم قانون اساسی مجلس شورای اسلامی متأسفانه اتفاقی که باید، برای مردم و بیماران رخ نداد.

میرمحمدی افزود: امروز ما شاهد این هستیم که مطالبات قابل توجهی دانشگاه‌ها از سازمان تأمین اجتماعی دارند که کسی پاسخگو نیست، بدهی قابل توجه دانشگاه علوم پزشکی را داریم که در اساسی‌ترین مسائل خود نمی‌تواند پاسخ دهد.

وی عنوان کرد: وزارت بهداشت و درمان باید کمبود دارو و کمبود تجهیزات را پیش‌بینی می‌کرد و نظارت دقیقی بر زنجیره تأمین و توزیع تجهیزات و لوازم پزشکی داشت، از سوی دیگر نیز انتظار داشتیم رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد به قول خود وفا و رئیس سازمان برنامه و بودجه اعتباراتی که متعهد قانونی بود، پرداخت می‌کرد و وزیر صمت پاسخ یک نامه را این میزان معطل نمی‌کرد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس سازمان گمرک باید جدی‌تر وارد می‌شد و قبل از تاریخ ۲۵ خرداد ماه اجازه تقلیل عوارض گمرکی را می‌داد، بیان کرد: از رئیس سازمان غذا و دارو انتظار داشتیم که جدی‌تر به مسائل ورود می‌کرد. رئیس مجلس کاملاً به موضوع اشراف دارد، بیماران به دلیل نرسیدن دارو و تجهیزات پزشکی دچار آسیب غیرقابل برگشت می‌شوند، بیماران سردرگم هستند، تجهیزات پزشکی باید به چند برابر قیمت خریداری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: آقای وزیر اعلام کرد ترخیص در حال انجام است در حالی که اینگونه نیست، ترخیص ۲۵ خرداد انجام شده، از این تاریخ به بعد تکلیف آن مشخص نیست. درخواست داریم تولیت دارو و تجهیزات پزشکی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha