۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
کاهش یک دلاری قیمت نفت در پی افزایش نگرانی نسبت به رشد اقتصادی چین

کاهش یک دلاری قیمت نفت در پی افزایش نگرانی نسبت به رشد اقتصادی چین

در پی افزایش نگرانی ها در خصوص میزان رشد اقتصادی چین، قیمت نفت در بازارهای جهانی با یک دلار کاهش مواجه شد.

به گزارش بازار؛ قیمت نفت در بازارهای جهانی با یک دلار کاهش مواجه شد. علیرغم کاهش تعداد سکوهای نفتی فعال در آمریکا و کاهش تولید اوپک پلاس، شک و تردیدها در خصوص وضعیت اقتصادی چین و میزان رشد اقتصادی این کشور، منجر به ایجاد ترس در بازار انرژی و در نتیجه کاهش قیمت نفت در نخستین روز معاملاتی هفته جاری شد.

قیمت هر بشکه نفت برنت با ۱.۵ درصد کاهش به رقم ۵.۴۶ دلار و نفت وست تگزاس نیز با کاهش ۱.۰۹ دلاری به ۷۰.۶۹ دلار در هر بشکه رسید. این در حالیست که هفته گذشته با افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی مواجه شدیم و به عنوان مثال، نفت برنت با افزایش ۲.۴ درصد و نفت وست تگزاس نیز با ۲.۳ درصد افزایش قیمت روبرو شدند.

از سوی دیگر، سخنان جروم پاول رئیس فدرال رزرو مبنی بر برنامه بانک مرکزی آمریکا برای اجرای دو مرحله افزایش نرخ بهره بانکی ۲۵ واحدی، بار دیگر سایه رکود را بر بازارهای جهانی افکنده است.

بانک مرکزی انگلیس نیز نرخ بهره بانکی را هفته گذشته افزایش داده و به نظر می رسد بانک های مرکزی بزرگ جهان به جز بانک مرکزی چین، تصمیمی برای توقف اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی ندارند. همین روند در کنار کاهش احتمالی تقاضای نفتی چین طی هفته های آتی، منجر به ریزش و عدم پیشرفت قیمت ها در بازار نفت شده است.

کد خبر: ۲۲۶٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha