۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
حل بخشی مشکلات تامین منابع پروژه‌های عمرانی با لایحه مشارکت عمومی و خصوصی
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

حل بخشی مشکلات تامین منابع پروژه‌های عمرانی با لایحه مشارکت عمومی و خصوصی

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با تصویب لایحه مشارکت عمومی و خصوصی بخشی از مشکلات پروژه‌های عمرانی در تامین منابع مالی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی حل می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد دنیا مالی، در تشریح نشست امروز (یک شنبه ۲۸ خرداد ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بررسی لایحه مشارکت عمومی و خصوصی در کمیسیون متبوع خود اشاره کرد و گفت: این لایحه مدتی است در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حال بررسی بوده و متاسفانه رفت و برگشتی‌های بسیار زیادی داشته است.

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشور پروژه‌های عمرانی بسیاری وجود دارد که امکان اختصاص منابع توسط دولت برای همه آنها وجود ندارد؛ لذا تلاش می کنیم با تصویب لایحه مشارکت عمومی خصوصی بخشی از مشکلات این پروژه‌ها را در تامین منابع مالی حل کنیم.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های عمرانی با وجود مصوبات بودجه‌ای و برنامه‌ی توسعه‌ای نیمه تمام مانده‌اند، اظهار کرد: با هدف استفاده از ظرفیت منابع بخش خصوصی و مردم برای تکمیل پروژه‌های عمرانی در حال تلاش برای تصویب لایحه مذکور هستیم.

وی با اشاره به تلاش‌های اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس برای بررسی همه جانبه لایحه مشارکت عمومی و خصوصی اظهار کرد: در حال تلاش هستیم تا لایحه به نحوی تدوین شود که هنگام بررسی در صحن علنی، نظر تمامی نمایندگان را تامین کرده و مصوبه‌ای کارگشا برای دولت جهت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی باشد. البته نحوه جذب نقدینگی مردم نیز در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:امیدواریم لایحه مذکور بخشی از مشکلات کشور را در حوزه جذب سرمایه بخش خصوصی بر طرف کند.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha