۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
سبقت گرفتن مصرف برق از پیش بینی‌ها
توانیر اعلام کرد

سبقت گرفتن مصرف برق از پیش بینی‌ها

معاون هماهنگی توزیع برق کشور گفت: افزایش ۶ درصدی مصرف برق نسبت به روز مشابه پارسال، سه درصد بیشتر از پیش بینی‌های کارشناسی است.

به گزارش بازار، حمیدرضا پیرپیران معاون هماهنگی توزیع شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) در ارتباط زنده با خبر سراسری ساعت ۱۴ گفت: مصرف برق کشور امروز عدد ۶۶ هزار مگاوات را تجربه کرد که نسبت به روز گذشته، بیش از هزار مگاوات افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: این رقم نسبت به روز مشابه سال گذشته هم بیش از ۶ درصد افزایش یافته است؛ در حالی که میزان افزایش، باید زیر سه درصد باشد.

پیرپیران با درخواست از مصرف کنندگان بخش‌های مختلف برای کاهش مصرف برق گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت بر ادارات تکلیف است که در ساعات اداری ۳۰ درصد و در ساعات غیراداری ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به روز مشابه سال گذشته کاهش دهند.

وی همچنین با دعوت از مشترکان تجاری برای کمک به مدیریت مصرف برق، خطاب به مشترکان خانگی هم بیان کرد: مشترکان خانگی با صرفه جویی در مصرف برق می‌توانند پاداش دریافت کنند، اما مشترکان پرمصرف هم مطلع باشند که اگر نسبت به الگو مصرف بالاتری داشته باشند، تعرفه آن‌ها نیز به میزان بالاتری محاسبه خواهد شد.

رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور هم گفته، بخشی از روند افزایشی مصرف برق مربوط به فعالیت‌های تولیدی می‌شود اما بخش دیگر مربوط به گرمای زودرسی است که در کشور حاکم شده و افزایش مصرف کولرها و وسایل سرمایشی را در پی داشته؛ به طوری که در استان‌های شمالی، امسال گرما حدود بیست روز زودتر به بخش‌های شمالی کشور رسید.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha