۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری مهم‌ترین محورهای توسعه اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری مهم‌ترین محورهای توسعه اصفهان

اصفهان - نقش؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان گفت: اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد گردشگری را مهم ترین محورهای توسعه اقتصادی استان است که می تواند اصفهان را بهشت سرمایه‌گذاران تبدیل کند.

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به برنامه ریزی های استانداری اصفهان برای کاهش مشکلات حوزه تولید در استان اصفهان اظهار کرد: با برنامه ریزی های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تلاش کردیم تا از ظرفیتهای قانونی برای کاهش مشکلات تولیدکنندگان، فعالان اقتصادی و جذب سرمایه گذار استفاده کنیم.

وی افزود: در این راستا احیای واحدهای تولیدی راکد در استان مدنظر قرار گرفت و مشکل بسیاری از این واحدها از جمله کارخانه پلی اکریل که سیار مهم بود، تا حدزیادی رفع شد.

احیای ۴۲۳ واحد راکد تولیدی در سال ۱۴۰۱

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تشکیل منظم ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان کمک شایان توجهی کرده است، بیان کرد: یک‌هزار و ۱۴ واحد تولیدی راکد و غیرفعال در استان اصفهان وجود داشت که احیای ۴۲۳ واحد تولیدی را در سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان از نظر افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی شامل صنعت، معدن، کشاورزی، صنوف تولیدی و غیره به یک هزار و ۴۷۲ واحد رتبه نخست در کشور را دارد، گفت: در بخش بهره‌برداری از طرح‌های سرمایه‌گذاری شده از طریق حمایت کارگروه ستاد تسهیل نیز اصفهان با بهره‌برداری از ۸۴۴ واحد، رتبه دوم کشور را دارد.

نهادهایی مانند بیمه در راستای سرمایه گذاری در استان ورود کنند

نقش، اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد گردشگری را مهم ترین محورهای توسعه اقتصادی اصفهان برشمرد و گفت: اصفهان می تواند بهشت سرمایه گذاران باشد و در این راستا نهادهای مختلفی حتی نهادهایی مانند بیمه نیز با توجه به ظرفیت خوب خود می‌توانند ورود کنند.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha