۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
چه چایی خوبه؟|چای خوب چی بخرم؟

چه چایی خوبه؟|چای خوب چی بخرم؟

اگر از دسته افراد اصطلاحا «چای خور» باشید حتما می‌دانید که «چه چایی خوبه» اما اگر هنوز نتوانسته‌اید انواع چای را بشناسید و بهترین نوع چای را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید.

به گزارش بازار، اگر از دسته افراد اصطلاحا «چای خور» باشید حتما می‌دانید که «چه چایی خوبه» اما اگر هنوز نتوانسته‌اید انواع چای را بشناسید و بهترین نوع چای را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها بخوانید. اگرچه عموم مردم تنها به نوع چای (سبز، سیاه، سفید و…) توجه می‌کنند اما کیفیت هر نوع چای می‌تواند عطر و طعم و لذت نوشیدن آن را چندین برابر سازد.

چه چایی خوبه؟

اگر از دسته افراد اصطلاحا «چای خور» باشید حتما می‌دانید که «چه چایی خوبه» اما اگر هنوز نتوانسته‌اید انواع چای را بشناسید و بهترین نوع چای را انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انت‌ها بخوانید. اگرچه عموم مردم تنها به نوع چای (سبز، سیاه، سفید و…) توجه می‌کنند اما کیفیت هر نوع چای می‌تواند عطر و طعم و لذت نوشیدن آن را چندین برابر سازد.

ما در این مقاله قصد داریم به عمومی‌ترین سوال در بحث خرید چای، یعنی «چه چایی خوبه؟» پاسخ دهیم. همچنین سایت مناسب برای خرید انواع چای سبز وسیاه بدون واسط از کارخانه چای را به شما معرفی میکنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا  چای نورجعفری کنید.

چای خوب چی بخرم؟

چای همواره یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های گرم در بسیاری کشورها از جمله ایران بوده است. همین محبوبیت بالا سبب شده است که انواع تقلب و اختلاط را در زمان فروش چای شاهید باشیم. استفاده از مواد شیمیایی برای بهبود رنگ چای، زمان دم کشیدن و… از جمله این تقلب‌ها است.

یکی از رایج‌ترین سوالاتی که کاربران از کارشناسان ما می‌پرسند این است که «چه چایی خوبه» برای این که بتوانید چای مرغوب و با کیفیت داشته باشید نیاز است که انواع چای را بشناسید و با درجه‌بندی آن آشنا باشید. یکی از بهترین چای‌ها که با مزاج ایرانی‌ها نیز هماهنگ است، چای ایرانی است. با توجه به فرآیند کشت و تولید چای در ایران پیشنهاد ما این است که حتما چای ایرانی را از مراکز معتبر خریداری کنید.

در فرآیند تولید چای و زمان خشک شدن آن در کارخانه، چای‌ها با توجه به اندازه، کیفیت، نوع برگ و… به انواع مختلف تقسیم شده و با نام‌های خاص روانه بازار می‌شوند. همچنین فصل برداشت چای، زمان برداشت چای و کیفیت برگ‌ها نیز در نوع چای تأثیرگذار هستند.

در حال حاضر چای بهاره مرغوب‌ترین نوع چای در ایران محسوب می‌شود. این چای‌ها علاوه بر عطر و طعم بی‌نظیر طعم گسی دارد که برای علاقمندان به چای خوشایند است. چای تابستانه و پاییزه نیز خاصیت و قدرت رنگ دهی بیشتری دارند.

با توجه به برداشت چای در فصل‌های بهار، تابستان و پاییز رتبه‌بندی چای ایرانی عبارتند از: چای ممتاز، چای قلم، چای شکسته، چای باروتی و چای خاکه. مرغوب‌ترین نوع چای، چای سرگل است که از برگ‌های تازه و لطیف چای در فصل اردیبهشت برداشت می‌شود. در حال حاضر چای سرگل بهترین، چای ممتاز پرفروش‌ترین چای ایرانی، چای قلم لیزری نیز بازارپسندترین نوع چای در ایران محسوب می‌شود.

شاید بتوان گفت بهترین پاسخ به سوال «چه چایی خوبه» این است که بستگی دارد چای را از کجا تهیه کرده باشید.

images_1687075047_648eb8e77b22e.jpeg

بهترین مارک چای

یک چای با کیفیت تحت تأثیر برند تولیدکننده‌اش نیست. در واقع کیفیت چای است که به تولید کننده و برند آن اعتبار می‌بخشد. در حال حاضر برندهای بسیاری در بازار مشغول به تبلیغات و بازاریابی هستند و اگر شناخت خوب از چای مرغوب و با کیفیت نداشته باشید در هجمه این همه تبلیغات سردرگم خواهید بود. اگر می‌خواهید بدانید «چه چایی خوبه» باید با ویژگی‌های یک چای اصیل و با کیفیت آشنا شوید. مهمترین ویژگی‌هایی که برای این چای می‌توان نام برد عبارتند از:

  • دانه‌های چای خشک یک دست و یک اندازه هستند.

  • چای مرغوب و درجه یک معمولا دیردم است و در هر نوع آب از جمله آب سرد یا گرم سریع رنگ نمی‌دهد.

  • دارای رایحه طبیعی و سبک است و عطر آن زیاد، تند و شبیه به بوی عطر نیست.

  • چای مرغوب در زمان لمس، کمی زبر و تیز به نظر می‌رسد اما چای‌های تقلبی نرم و لطیف است که مهمترین دلیل آن وجود مواد اضافی روی آن‌ها است.

  • چای با کیفیت بعد از دم کشیدن شفاف و زلال است و حالت کدر و گل‌آلود ندارد.

  • رنگ چای اصیل و با کیفیت سیاه متمایل به قهوه‌ای است، بنابراین چای‌هایی که به صورت یکدست سیاه هستند چای اصیل نیستند.

  • چای با کیفیت دارای مقدار کمی ساقه به همراه برگ چای است که باعث ایجاد رایحه مطبوع‌تر چای می‌شود.

  • ظاهر چای اصیل و با کیفیت درشت‌تر از چای‌هایی است که مرغوبیت کمتری دارند.

بهترین چای از نظر کاربران

اگرچه انتخاب بهترین نوع چای سلیقه‌ای است و ممکن است هرکس نظر متفاوتی در پاسخ به سوال «چه چایی خوبه» داشته باشد اما نظر کاربران در مورد کیفیت و مرغوبیت یک نوع چای می‌تواند سایرین را در انتخاب مطمئن‌تر یاری کند.

به گفته اکثر مصرف کنندگان چای علیرغم تبلیغات بسیار پررنگ برندهای مشهور، برترین و با کیفیت‌ترین نوع چای برای مصرف ایرانیان، چای ایرانی و برداشت شده از باغات شمال کشور است. چای شمال ایران از نظر کیفیت و اصالت از جمله بهترین چای‌ها است که با ذائقه ایرانی‌ها هماهنگی داشته و از نظر خواص و کیفیت نیز مطلوب است.

بهترین نوع چای ایرانی

اگر بهترین نوع چای را چای ایرانی بدانیم، بهترین چای ایرانی بی‌شک چای شمال است. در شهرهای بسیاری از استان گیلان کاشت چای ایرانی انجام می‌گیرد. چای ایرانی یک چای اصیل، با کیفیت، مرغوب و ۱۰۰ درصد طبیعی و خالص است که عطر و طعم بی‌نظیر آن پاسخی برای سوال رایج «چه چایی خوبه» خواهد بود.

در میان انواع چای شمال نیز چای لاهیجان مرغوب‌ترین و مشهورترین نوع چای محسوب می‌شود. چای لاهیجان اگرچه یک نوع چای با کیفیت و اصیل است اما خرید آن از تولیدکننده‌های معتبر می‌تواند تضمینی برای خرید یک چای با کیفیت باشد.

لاهیجان را قطب تولید چای شمال کشور می‌دانند و مزارع و باغات بسیاری در این شهر وجود دارد که کشت چای ایرانی در آن انجام گرفته و انواع چای سرگل بهاره، ممتاز، شکسته و… را تولید کرده و به بازار ایران عرضه می‌کند. علیرغم وجود باغات چای در این شهر باید توجه داشته باشید که خرید چای از لاهیجان مطمئنا به معنای خرید چای اصیل نیست. متأسفانه بازار محبوب چای لاهیجان سبب شده است که بسیاری از سودجویان با تقلب و اختلاط چای، محصول اصیل را به بازار عرضه نکنند.

پس اگر در پاسخ به سوال «چه چایی خوبه» شنیدید که چای لاهیجان بهترین چای حال حاضر در ایران است، این نکته را نیز مورد توجه قرار دهید که چای خوب را باید از مراکز معتبر تهیه کرد.برای خرید چای شمال به سایت نورجعفری مراجعه نمایید.

بهترین چای لاهیجان

از آنجایی که لاهیجان قطب تولید چای ایرانی است، تعجبی ندارد که تولیدکنندگان بسیاری در این شهر مشغول تولید و عرضه چای ایرانی هستند. با این حال آشنایی با تولیدکنندگان معتبر می‌تواند خیال مصرف کننده ایرانی را از خرید یک چای اصیل، با کیفیت و خوش عطر و طعم آسوده سازد.

کارخانه نورجعفری به عنوان عرضه کننده بهترین و با کیفیت‌ترین چای لاهیجان، یکی از معتبرترین مراکزی است که می‌توانید انواع چای ایرانی با کیفیت را با قیمت مناسب و تضمین اصالت محصول از آنجا خریداری کنید.

محصولات با کیفیت نور جعفری تهیه شده از بهترین باغات چای شمال است و با کیفیت اصیل و بهترین طعم و عطر به مشتریان عزیز عرضه می‌شود. شما می توانید انواع چای با کیفیت لاهیجان از جمله چای سرگل بهاره، قلم درشت و ... را با بهترین قیمت از مجموعه نور جعفری تهیه کنید.

انواع چای ایرانی و چای سبز موجود در مجموعه نور جعفری از جمله مرغوب‌ترین محصولاتی است که در بازار ایران یافت می‌شود. شما می‌توانید برای خرید بهترین نوع چای ایرانی، به سایت نورجعفری مراجعه کرده و انواع محصولات چای را به صورت آنلاین خریداری نموده و درب منزل تحویل بگیرید.

کد خبر: ۲۲۶٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha