۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
قیمت نفت ۶ درصد افزایش یافت

قیمت نفت ۶ درصد افزایش یافت

به دنبال کاهش غیرمنتظره نرخ بیکاری در آمریکا در ماه می و در پیش بودن نشست اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید، قیمت نفت روز جمعه در بازارهای جهانی شاهد جهش قابل توجهی بود.

بازار؛ گروه بین الملل: به دنبال کاهش غیرمنتظره نرخ بیکاری در آمریکا در ماه می و در پیش بودن نشست اوپک در مورد تمدید توافق کاهش تولید، قیمت نفت روز جمعه در بازارهای جهانی شاهد جهش قابل توجهی بود.

قیمت نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه اوت در پایان معاملات روز جمعه با ۵.۸ درصد یعنی ۲.۳۱ دلار جهش به ۴۲ دلار و ۳۰ سنت رسید که بالاترین رقم ثبت شده برای این شاخص نفتی در طی ۳ ماه گذشته بود. بدین ترتیب نفت برنت در این هفته شاهد رشد قیمت ۱۹.۲ درصدی بود. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه جولای نیز در پایان معاملات دیروز با ۵.۷ درصد یعنی ۲.۱۴ درصد رشد به ۳۹ دلار و ۵۵ سنت رسید و رشد هفتگی ۱۰.۷ درصدی را به ثبت رساند.

وزارت کار آمریکا روز گذشته گزارش داد که نرخ بیکاری در این کشور از ۱۴.۷ درصد در ماه آوریل به ۱۳.۳ درصد رد ماه می کاهش یافته است.

قیمت نفت برنت نسبت به روز ۲۹ می ۱۷ درصد رشد داشته است. قیمت این شاخص نفتی همچنین نسبت به روز ۲۲ آوریل بیش از ۲ برابر شده است.

هر دو شاخص نفتی تحت تاثیر کاهش تولیدهای انجام شده، تقویت تقاضا و برداشته شدن محدودیت های اجتماعی در بسیاری از کشورها ششمین هفته متوالی افزایشی خود را پشت سر گذاشتند.

فیل فلین تحلیلگر بازار نفت در موسسه فیلیپ فیوچرز در شیکاگو گفت:‌«نشست اوپک و کاهش نرخ بیکاری در آمریکا موجب تقویت قیمت ها در بازار نفت شده است... اگر تقاضا برای مصرف سوخت جت افزایش یابد این امیدواری ایجاد خواهد شد که صنعت هوانوردی در حال حرکت به سوی افزایش پروازهای مسافری است.»

وزیر انرژی روسیه گفته نشست ویدئو کنفرانسی گروه اوپک پلاس قرار است روز شنبه برگزار شود. بازار امیدوار است که برخی کشورهایی که تبعیت ضعیفی از توافق کاهش تولید داشته اند در نشست امروز بپذیرند که پایبندی بیشتری از خود نشان دهند. این نشست ابتدا قرار بود هفته آینده برگزار شود اما اوپک اعلام کرده بود اگر عراق و دیگر کشورها بپذیرند که پایبندی خود به توافق را افزایش دهند نشست را زودتر از موعد برگزار خواهد کرد.

کد خبر: ۲۲٬۶۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha