۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
وزیر نفت از قاچاق بالای ۵۰ درصد از تولیدات سوخت داخلی بی خبر است
نماینده مردم شبستر در مجلس:

وزیر نفت از قاچاق بالای ۵۰ درصد از تولیدات سوخت داخلی بی خبر است

نماینده مردم شبستر در مجلس در نطق میان دستور خود خطاب به اوجی وزیر نفت، یادآور شد: چرا به اوضاع آشفته وزرات نفت رسیدگی لازم را ندارید، چرا بالای ۵۰ درصد از تولیدات سوخت داخلی قاچاق می‌شود و بی خبرید.

به گزارش بازار، جعفر راستی در صحن علنی امروز (یکشنبه، ۲۸ خرداد ماه) در نطق میان دستور خود با سلام و درود خدمت ملت شریف ایران و ارواح طبیه شهدا و امام شهدا و درود بی پایان بر منجی موعود و نایب بر حقش آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای، یا عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت جواد ائمه، امام محمد تقی(ع)؛ گفت: مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَی نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا؛ ابتدای سخنانم تذکر به تیم اقتصادی دولت؛ آقایان حتما خبر دارند حال و روز معیشتی مردم چندان مناسب نیست؛ در سال مهار تورم و رشد تولید قیمت کالاها و خدمات هر لحظه بالا می‌رود به گونه‌ای تهیه بسیار از انها برای مردم تبدیل به آرزو شده است.

نماینده مردم شبستر در مجلس یازدهم، تصریح کرد: بسیاری از مواد برنامه ششم توسعه محقق نشده و کسی هم نیست؛ تذکر دهد که چرا به برنامه ابلاغی عمل نمی‌شود، قرار بود تا پایان برنامه ششم به صنعت مولد ۳۰ درصد تسهیلات بانکی برسد که نه تنها این مهم محقق نشد بلکه تسهیلات بانک‌ها به پیشران‌های اقتصادی بخش خصوصی متوقف شد و این در شرایطی است که بانک‌ها به ویژه بانک‌های خصوصی بیشترین تسهیلات را به شرکت‌های زیر مجموعه خود پرداخت کرده‌اند؛ بطور مثال یکی از بانک‌های خصوصی مبلغ ۱۶۳ هزار میلیارد تومان به شرکت‌های زیر مجموعه خود تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

راستی خطاب به اوجی وزیر نفت، یادآور شد: چرا به اوضاع آشفته وزرات نفت رسیدگی لازم را ندارید، چرا بالای ۸۰ درصد مهره‌های دولت قبل در مراجع تصمیم ساز و تصمیم گیر وزارت شما حضور دارند، چرا بالای ۵۰ درصد از تولیدات سوخت داخلی قاچاق می‌شود و شما از آن خبر دارید.

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تاکید کرد:مردم شریف ایران بدانند تنها با مدیریت صحیح تولید داخلی و فرآورده های نفتی که قریب به ۵۰۰ میلیون لیتر در روز است، می توان معیشت مردم را سروسامان داد، با فروش ۵۰درصد آن به صورت آزاد و به قیمت بازار جهانی می‌توان به هرخانواده ایرانی ۲۰ میلیون تومان کمک معیشتی داد، سوال اینجاست کدام اراده نامیمون مانع انجام این کار می شود؟ حتما پای مافیای قاچاق در میان است.

وی تصریح کرد: اگر این کار صورت بگیرد، کشور از معضلات عرضه سوخت چند نرخی نجات پیدا کرده و به تبع آن قاچاق به صفر می رسد، دستگاه های نظارتی و امنیتی کجای کار هستند تا حق مسلم مردم مظلوم و شریف امت اسلامی را از این مافیای زالو صفت پس بگیرند، راستی ما گرفتار کدامین هیات هستیم؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی با تذکر به متولیان عفاف و حجاب ادامه داد:لایحه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی گویای سطحی نگری تهیه کنندگان آن است، آنان که از الفبای فقه اسلامی خبر ندارند و یا از شرایط حاکم بر کشور بی خبرند، در هر صورت به حول و قوه الهی نمایندگان ملت شریف ایران با مساعدت علمای اهل فن، نخبگان، عقلای جامعه اسلامی لایحه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی را تبدیل به یک قانون کامل و جامع خواهند کرد.

نماینده مردم شبستر اظهار داشت: جای تعجب و تاسف است افرادی که خود از مسببان اصلی وضعیت فعلی هستند، آتش بیار معرکه شده اند، گویا حضرات در سایه رافت اسلامی دچار محاسبات غلط شده و به جای پاسخگویی مطالبه گر شده اند، افرادی که در اثر جهالت ادعا می کنند که دستور حجاب فقط برای زنان پیامبر اکرم(ص) آمده است، یا از فقه اسلام بی‌خبرند و یا خود را به آن راه زده اند. آنها باید بدانند مردم متدین و غیرتمند ایران اسلامی دست رد به سینه آنها خواهند زد. همانطور که خاندان منحوس پهلوی را به زباله دان تاریخ فرستاده اند، آنان را نیزبه همان سرنوشت دچار خواهند کرد، کسی نیست از این آقایان بپرسد، این تذهبون.

وی خطاب به رییس جمهور گفت: آقای رئیسی علیرغم قولی که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به نمایندگان ملت شریف ایران دادید و قرار شد قبل از حذف ارز ترجیحی، کالابرگ الکترونیکی کمک معیشتی به مردم به خصوص قشر آسیب پذیر جامعه داده شود، عمل نکردید که متاسفانه منجر به کمرنگ شدن سفره مردم گردید، امسال نیز طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ دولت موظف است این کالا برگ را جهت ترمیم قدرت خرید مردم اجرایی کند، در صورت تعلل مانند مصداق ترک فعل مسئولان ذیربط خواهد بود، تا دیر نشده دستور فرمایید مسئولان ذیربط اقدامات لازم را انجام دهند.

راستی در پایان خاطر نشان کرد: دولت شما برای سرو سامان دادن به وضع فعلی جامعه نیاز به اقدام عاجل در موضوعات مختلف از جمله توزیع کالا برگ الکترونیکی جهت ایجاد عدالت در جامعه، سامان دهی قیمت مسکن و اجاره بهای آن، حذف مافیای حاکم بر اقتصاد بخصوص سوخت، خودرو، معدن، مسکن و ارز و غیره می باشد، سامان دهی مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی، سامان دهی فضای مجازی که سیل خانمان سوز آن فرزندان ما را به باد فنا می‌دهد و تقویت سکوهای داخلی و بسیاری از موضوعات دیگر را باید سرو سامان دهید.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha