۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
۲ درصد درآمدهای نفتی متناسب با محرومیت در کشور توزیع نمی‌شود
نماینده مردم ایلام در مجلس:

۲ درصد درآمدهای نفتی متناسب با محرومیت در کشور توزیع نمی‌شود

نماینده مردم ایلام در مجلس با انتقاد از اینکه دو درصد درآمدهای نفتی متناسب با محرومیت در کشور توزیع نمی‌شود، تأکید کرد: ملاک تصمیم‌گیری باید متناسب با شرایط کنونی باشد.

به گزارش بازار، علی اکبر بسطامی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۸ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به دکتر قالیباف رئیس مجلس گفت: اخیراً سازمان برنامه و بودجه در ابلاغیه‌ای شاخص‌های لازم برای اختصاص ۳ درصد نفت که یک درصد آن باید به مناطق نفتی و دو درصد به مناطق توسعه نیافته اختصاص یابد را ابلاغ کرده در حالی که قرار بود دولت و وزارت کشور هر ساله شاخص‌های محرومیت را رصد و دو درصد درآمد نفت متناسب با محرومیت توزیع کنند اما متأسفانه این قانون ۱۴ سال است که اجرا نمی‌شود و شاخص های لازم برای اختصاص دو درصد درآمدهای نفتی میان مناطق محروم به صورت غیرعادلانه تعیین می‌شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس شورای اسلامی افزود: ضروری است دستور دهید این تصمیم‌گیری متناسب با شرایط کنونی شهرها و مناطق محروم و توسعه نیافته مدنظر قرار گیرد زیرا بخشنامه ارائه شده اخیر مبتنی بر عدالت نیست و باید تعیین شاخص‌های ضریب محرومیت متناسب با نگاه جدید باشد. امیدواریم جلوی این ا بلاغیه گرفته شود که حق مردم مناطق محروم در کشور ضایع نشود.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به این نماینده گفت: از مسئولان سازمان برنامه و بودجه و اعضای کمیسیون مربوطه تقاضا داریم این موضوع را پیگیری کنند.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha