اتاق ایران محفلی برای وفاق در راستای حل چالش‌های اقتصادی است
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

اتاق ایران محفلی برای وفاق در راستای حل چالش‌های اقتصادی است

رئیس اتاق ایران در دوره نهم هیات نمایندگان با تاکید بر لزوم رسیدن به وفاق بین همه بخش‌های جامعه، اتاق ایران را محفلی مناسب برای تحقق این اجماع دانست.

به گزارش بازار، اولین نشست هیات نمایندگان دوره دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با دستور جلسه برگزاری انتخابات هیات رئیسه آغاز شد.

در این نشست ۷ عضو هیات رئیسه اتاق ایران شامل رئیس، ۴ نایب‌رئیس، خزانه‌دار و منشی انتخاب خواهند شد.

در ابتدای جلسه غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در دوره نهم سخنرانی کرد.

شافعی ضمن تبریک آغاز دوره جدید هیات نمایندگان اتاق ایران، گفت: شرایط خاص اقتصادی و چالش‌های موجود، گذر از این وضعیت را مشروط به هم‌گرایی آحاد مردم، نخبگان، فعالان بخش خصوصی، تصمیم‌سازان و دولتمردان کرده است و جز با تعامل و هم‌نشینی نمی‌توانیم به اجماع و حل چالش‌هابرسیم و هیچ محفلی بهتر از اتاق ایران برای ظهور این وفاق نیست.

او اعضای اتاق ایران را عصاره صاحبان کسب‌وکار دانست که باید در رویدادهایی مانند انتخابات، بلوغ خود را نشان دهند.

به باور شافعی اجماع بین بخش خصوصی و همه بخش‌های کسب‌وکار نشان از شخصیتی محترم و قابل اعتنا در کشور برای اتاق ایران استو در این بین اتاق باید مملو از نجابت در راه رسیدن به کمال قدم بردارد.

رئیس اتاق ایران در دوره نهم، ابراز امیدواری کرد: در این انتخابات هر چه به ارتقای جایگاه بخش خصوصی کمک می‌کند، اتفاقبیفتد تا بتوانیم با هم قدم‌های محکمی در راستای پیشبرد اهداف اقتصادی کشور برداریم.

در ادامه نحوه برگزاری انتخابات با توجه به آیین‌نامه انتخابات و اصلاحیه آن توسط اعضای انجمن نظارت بر انتخابات شرح داده شد.

بر اساس آیین‌نامه بعد از استقرار ریاست سنی، وظیفه برگزاری تشریفات انتخابات کلیه اعضای هیات رئیسه دائم دوره جدید بر عهده آنها خواهد بود. که بر این اساس ابتدا مراسم رای‌گیری برای تعیین رئیس اتاق انجام می‌شود. پس از آن به ترتیب انتخابات برای کرسی‌های نواب رئیس، برگزار خواهد شد. به دنبال تعیین نواب رئیس، انتخابات برای خزانه‌دار و در نهایت انتخابات برای کرسی منشی هیات رئیسه انجام می‌شود.

نکته قابل توجه این است که طبق اصلاحیه آیین‌نامه انتخابات، اعضای هیات رئیسه اتاق تهران و شهرستان‌ها در هر دوره، هم‌زمان امکان تصدی در هیات رئیسه اتاق ایران در همان دوره را نخواهند داشت.

قانون، ملاک عمل انجمن نظارت بر انتخابات بود
در ادامه حسین میرمحمدصادقی، رئیس انجمن نظارت بر انتخابات، با نگاهی به آنچه از آغاز روند برگزاری انتخابات دوره دهم هیات نمایندگان اتاق‌های سراسر کشور از آذر سال ۱۴۰۱ تا به امروز گذشته، به برخی تنش‌ها و چالش‌هایی که در این بین پیش آمد، اشاره و تاکید کرد که با همه این مسائل، کار به سامان رسید.

او با اشاره به شروط احراز هویت‌ها و تایید صلاحیت‌ها و برخی مسائلی که رخ داد، تصریح کرد: انجمن نظارت از همان ابتدا، قانون‌مندی را دنبال کرد و هیچ فشار و توصیه‌ای را مبنا قرار نداد، هرچند نمی‌توان ادعا کرد که بدون ایراد و اشتباه بوده است. در این راستا تغییر زمانبندی‌ها یکی از موضوعاتی بود که درباره آن زیاد بحث می‌شد؛ اما انجمن زیر بار نرفت تا طبق قانون و آیین‌نامه عمل کند.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha