۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
نیش گرانی در جان فست فودها| گرانی برخی مشاغل را به مرز تعطیلی کشاند
صنوف پایین شهر را دریابید؛

نیش گرانی در جان فست فودها| گرانی برخی مشاغل را به مرز تعطیلی کشاند

گرانی روز افزون کالا ادامه فعالیت را برای برخی از صنوف سخت کرده و آنها را به مرز تعطیلی کشانده است.

نساء کروندی، بازار: اگرچه بازار داغ افزایش قیمت ها در رسانه ها فروکش کرده و دیگر شاهد تکرار این تیتر مانند ماه های گذشته نیستیم، اما افزایش قیمت ها همچنان وجود دارد.

میزان افزایش قیمت از مبالغ ناچیز تا بیش از ۲۰ هزار تومان است، اگرچه برای برخی افراد یا مدیران این مبالغ بسیار پیش پا افتاده و بی ارزش است، اما در بین اقشار متوسط و پایین جامعه حتی افزایش هزار تومانی قیمت یک کالای اساسی برایشان بسیار سخت و کمرشکن شده است.

پس از یارانه ای کردن آرد و عدم اعطای سهم به تولیدکنند نان های حجیم و نیمه حجیم، قیمت این نان ها یک شبه افزایش زیادی پیدا کرد و برخی فست فودی ها مجبور به جایگزینی نان سنتی بجای نان های فانتزی شدند تا بتوانند با قیمت مناسب و با افزایش کم، غذا را به مشتریان خود عرضه کنند.

چرا که درصد بالایی از مشتریان فست فودی های جنوب شهر کارگرانی هستند که پس از یک روز سخت کاری به این فست فودی ها مراجعه می کنند و دخل آنها گنجایش این افزایش قیمت را ندارد.

یکی از صاحبان فست فودی در محله فلاح شهر تهران گفت: از ابتدای سال تا کنون کالایی نبوده که نیش گرانی به آن نخورده باشد

برخی مشتریان فست فودی های بالای شهر اصلا قیمت را نگاه نمی کنند

یکی از صاحبان فست فودی در محله فلاح شهر تهران در گلایه ای از این میزان افزایش قیمت که تقریبا همه کالای مورد استفاده آنها را شامل می شود در گفت و گو با خبرنگار بازار، گفت: از ابتدای سال تاکنون کالایی نبوده که نیش گرانی به آن نخورده باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از همکاران من در فکر تعطیلی کسب و کار هستند، افزود: عمده مشتریان ما در این محلات افراد متوسط و ضعیف جامعه هستند و با یک افزایش قیمت اندک تقریبا میزان مشتریان ما از نصف نیز کمتر می شود.

اصغر پور هاشم با عنوان اینکه برخی مشتریان فست فودی های بالای شهر اصلا قیمت را نگاه نمی کنند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که حتی اگر ۱۰۰ درصد یک ساندویچ و یا پیتزا افزایش قیمت داشته باشد، تاثیری در فروش آنها ندارد.

یکی از صاحبان فست فودی در تهران گفت: هیچ ثباتی در این بازار وجود ندارد چرا که هر لحظه ممکن است روز بعد با افزایش نجومی کالا مواجه باشیم به همین دلیل است که در حال حاضر هیچ صنفی امنیت شغلی ندارد

پنیرپیتزا از ۱۹۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت

یکی دیگر از صاحبان فست فودی در شهر تهران در خصوص تاثر این گرانی ها بر کسب و کارشان در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت: ما وضعیت مالی مشتریان را درک می کنیم کاش آنها نیز افزایش قیمت ها را درک می کردند و مسئولین وضعیت اقتصادی هر دو را زمان افزایش قیمت مد نظر قرار می دادند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تا کنون با افزایش قیمت بسیاری رو برو بوده ایم، افزود: بعنوان مثال نوشابه خانواده ۱۸ هزار تومانی به ۳۰ هزار تومان، نوشابه کوچک ۷ هزار تومانی به ۱۳ هزار تومان، خمیر پیتزا ۱۵ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان، هات داگ از کیلویی ۶۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان، ژامبون از کیلویی ۱۱۰ به ۱۷۰ هزار تومان و پنیرپیتزا از ۱۹۰ هزار تومان به ۲۵۰ هزار تومان افزایش داشته قیمت داشته است.

صالح عریضی خاطر نشان کرد: هیچ ثباتی در این بازار وجود ندارد چرا که هر لحظه ممکن است روز بعد با افزایش نجومی کالا مواجه باشیم به همین دلیل است که در حال حاضر هیچ صنفی امنیت شغلی ندارد.

یکی از صاحبان فست فودی در تهران گفت: دولت باید به آنهایی که روزانه تلاش می کنند از راه صحیح معیشت خانواده هایشان را تامین کنند، کمک کند که برای خرج زندگی مجبور به انجام کارهای خلاف نشوند

گرانی بسیاری از فست فودی ها را در آستانه تعطیلی کشانده است

یکی دیگر از صاحبان فست فودی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه با افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مجبور به افزایش قیمت شدیم، اظهار داشت: این اتفاق سبب شده که مشتریان ما به کمتر از نصف تقلیل پیدا کنند.

وی با بیان اینکه با افزایش کرایه مغازه و دستمزد کارگر دیگر کار کردن به صرفه نیست، بیان کرد: بسیاری از هم صنف های ما در آستانه تعطیلی قرار دارند چرا که در تامین معیشت خانواده خود با مشکل روبرو هستند.

پیمان زنده بودی بیان کرد: دولت باید به آنهایی که روزانه تلاش می کنند از راه صحیح معیشت خانواده هایشان را تامین کنند، کمک کند که برای خرج زندگی مجبور به انجام کارهای خلاف نشوند.

افزایش قیمت ها نه تنها در تهران بلکه بسیاری از صنوف در شهرستان ها را نیز فلج کرده است، اگر خواستار بهبود کسب و کار هستیم ابتدا باید به کسب و کارهایی که در حال حاضر وجود دارند کمک کنیم، افزایش روزانه قیمت ها هیچ توجیح اقتصادی ندارد و همه مردم به ویژه صاحبان صنوف را با مشکل روبرو می کند.

باید تصمیم اتخاذ شود تا شیب صعود قیمت کالا ها ملایم تر شود تا مردم بتوانند برای اقتصاد خود برنامه ریزی کرده و معیشت آنها به خطر نیفتد.

کد خبر: ۲۲۶٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha