۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۷
تفاهم نامه تولید طلا از ذرات معدنی در کرمان امضا شد
سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان:

تفاهم نامه تولید طلا از ذرات معدنی در کرمان امضا شد

کرمان – حسن زاده، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان از امضاء تفاهم نامه تولید طلا از ذرات معدنی در کرمان خبرداد.

امیر حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار بیان کرد: تفاهم نامه ای بین شرکت ملی مس ایران و شهرداری کرمان در راستای تولید و فراوری طلا در شهر کرمان منعقد شد که میتواند به توسعه اقتصادی شهر کرمان منجر شود.

وی عنوان کرد: کرمان در زمینه معادن طلا استانی غنی محسوب می شود و امکان تولید طلا از ذران معدنی به خصوص مس در کرمان وجود دارد.

حسن زاده افزود: سالانه مصرف طلا در کشور ۱۲۰ تن می باشد و بازاری بسیار غنی محسوب می شود که البته ۴۰ تن آن از خارج از کشور تامین می شود.

وی عنوان کرد: با وجود امکان استحصال طلا از معادن مس کرمان اما این مهم تا کنون مورد غفلت قرار گرفته است و قرار است طی تفاهم نامه ای امضا شده است در کارگاه های ساخت طلا در شهر کرمان انجام شود.

وی ادامه داد: یکی از نیازهای جدی در شهر کرمان فرآوری طلا می باشد که می تواند منجر به اشتغالزایی در شهر کرمان به خصوص برای جوانان شود در حال حاضر طلای مورد نیاز کرمان از مناطق دیگر تامین می شود.

وی تاکید کرد: مدیران اقتصادی کرمان عزم جدی دارند که در خصوص ساخت طلا در کرمان گام بردارند و یکی از قطب های تولید طلا در کشور شویم.

وی گفت: در کنار تامین نیاز بازار داخلی حتی در خصوص صادرات طلا نیز می توانیم حرف های زیادی در کشور داشته باشیم و در گذشته نیز کرمان در این صنعت نقش قابل توجهی داشته است و پتانسیل های زیادی نیز در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: هدف ما تصاحب بازارهای طلای حوزه خلیج فارس و اروپا می باشد و در این راستا کارگاه های طلا سازی را به خصوص در بافت تاریخی کرمان راه اندازی می کنیم.

وی به وجود سنگ های قیمتی در کرمان اشاره کرد و بیان کرد: فیروزه و گارنیت در کرمان برداشت می شود و معادن گسترده تیتانیوم نیز در استان وجود دارد.

کد خبر: ۲۲۶٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      0 0
      معادن استان کرمان و نه معادن کرمان