۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸
دریافت برگه کسر از حقوق برای وام فرزندآوری تخلف است
عضو کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت مجلس:

دریافت برگه کسر از حقوق برای وام فرزندآوری تخلف است

عضو کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، سنگ اندازی بانک ها برای اعطای تسهیلات فرزندآوری را تخلف دانست و از مردم خواست موارد مشابه را اطلاع‌رسانی کنند.

به گزارش بازار، امیرحسین بانکی پور، با اشاره به حمایت های مالی در راستای قانون مربوط به خانواده و جوانی جمعیت گفت: بخش های زیادی نیز به بخش بهداشت و درمان اختصاص دارد.

وی با ابراز تاسف نسبت به بی مهری گروهِ قبلی در سازمان برنامه و بودجه نسبت به قانون جوانی جمعیت گفت: این گروه تغییر کرده ولی بودجه امسال نیز ۳۵ درصد کاهش یافته است.

بانکی پور درباره عملیاتی نشدن مطالبات ریالی گفت: تیم قبلی در سازمان برنامه و بودجه اصلا همکاری نداشتند و بی مهری هایی داشتند ولی تیم جدید قول هایی برای همکاری داده اند.

وی با بیان این که بودجه دستکاری هایی شده است و به راحتی نمی توان بودجه مورد نظر را تخصیص نداد، ادامه داد: امسال اتفاقات مبارکی افتاد و ۱۰۰ هزار مادر خودرو دریافت کردند و سال گذشته ۸۲۰ هزار نفر نیز تسهیلات فرزند آوری را از بانک ها گرفتند.

بانکی پور با اعلام این که اعطای زمین نیز شهر به شهر اتفاق افتاده است، افزود: در برخی شهرها نیز زمین مختصِ اولاد سوم در حال اعطا می باشد.

عضو کمیسیون مشترک قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده همچنین به اعطای بیمه برای درمان ناباروری اشاره کرد و گفت: عملکرد بانک ها در حوزه تسهیلات جوانی جمعیت در سال گذشته خوب بود ولی امسال با تعلل در آغاز رو به رو شدیم و امروز تقریبا اعطای تسهیلات شروع شده است.

وی در پاسخ به پیامک یکی از شنونده های رادیو گفت‌وگو اظهار کرد: اگر به مردم به سامانه مراجعه کنند خواهند دید که هر هفته یک تعداد از بانک ها اعلام می کنند و اگر مورد مشخصی وجود دارد، اعلام شود تا ما پیگیری کنیم.

بانکی پور ضمن رد این گمانه زنی ها درباره این که فرزند آوری به بهانه دریافت خودرو صورت می گیرد، ادامه داد: خیر این گونه نیست و ما اعلام کردیم باید به کسی که بچه دار می شود یا ازدواج می کند، کمک کنیم نه این که سنگ اندازی نماییم.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ما در قانون دست اندازهای این مسیر را گرفتیم و الا اختیار فرزند آوری با خود مردم است.

وی درباره این که برگه کسر از حقوق نیز برای این تسهیلات مورد نیاز نیست، تاکید کرد که این گونه موارد باید از سوی مردم به بازرسی کل کشور یا دفتر ریاست جمهوری یا ستاد ملی جمعیت یا دفاتر نمایندگان گزارش داده شود چون تخلف است.

بانکی پور افزود: بانک بیخود چنین مواردی را مطرح می کند و با مدیران بانک های متخلف نیز برخورد قضایی صورت می گیرد. وی در عین حال یادآوری کرد که بانک ها تمایلی به اعطای چنین تسهیلاتی ندارند و با فشار ۸۰درصد وام متقاضیان دریافت شده است. بانکی پور در ادامه ضمن اعلام شماره ۰۹۱۳۸۳۸۴۸۱۰ از مردم خواست طی تماس با دفتر او موارد این چنینی را پیگیری کنند تا رسیدگی صورت گیرد.

کد خبر: ۲۲۶٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha