۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۸
لزوم مدیریت بیشتر در مصرف آب کشاورزی

لزوم مدیریت بیشتر در مصرف آب کشاورزی

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر در حوزه کشاورزی صرفه‌جویی شود راهگشا خواهد بود و در این راستا ضروری است صرفه جویی و هوشمندسازی بیشتری انجام شود.

به گزارش بازار، مهدی پیرهادی با اشاره به مشکل کم آبی در تهران، اظهار کرد: متأسفانه در چند سال اخیر کم آبی به موضوع چالش برانگیز کشور و تهران تبدیل شده و میزان بارندگی ها کاهش قابل توجهی داشته است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه کاهش بارندگی هشداری برای شهروندان بوده است، یادآور شد: با توجه به اینکه کم‌آبی منجر به توسعه بیابان‌ها، فرونشست زمین، ایجاد گرد و غبار و تهدید سلامتی مردم می‌شود و به نوعی زنجیره‌ای از مسائل شکل می‌گیرد، باید کم‌آبی به صورت ریشه‌ای بررسی و حل شود.

وی با تأکید بر نقش وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت مصرف آب، خاطرنشان کرد: هوشمندسازی اقدامات در حوزه کشاورزی باید سرعت بیشتری بگیرد؛ استان تهران از گیاهان و تولیدات آب بر استفاده می‌کند و بهره‌گیری از روش غرقابی را همچنان در تهران شاهد هستیم به طوریکه ۶۰ درصد از آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

پیرهادی با بیان اینکه کمتر از ۳۰ درصد آب در استان صرف شرب می‌شود، گفت: اگر در حوزه کشاورزی صرفه جویی شود بسیار راهگشا خواهد بود و به مردم پایتخت کمک خواهد کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: باید از طریق آمار و میزان جمعیت اطلاعات بیشتری بدست اوریم تا مدیریت بهتری انجام شود. وی خاطر نشان کرد: تهران ۱۲ میلیون نفر جمعیت روزانه دارد و ما در آب، انرژی، حمل و نقل و آلودگی هوا با چالش روبه‌رو هستیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha