۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳
برخی باغداران پارسال مرکبات را کیلویی ۲ هزار تومان فروختند
نماینده مردم ساری و میاندرود در گفتگو با بازار:

برخی باغداران پارسال مرکبات را کیلویی ۲ هزار تومان فروختند

ساری- بابایی کارنامی، نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس با اشاره به این که از ظرفیت تشکل های خصوصی در حوزه کشاورزی استفاده نشده است،گفت: پارسال برخی باغداران مرکبات را کیلویی دو هزار تومان فروختند.

علی بابایی کارنامی در گفتگو با خبرنگار بازار بر لزوم بهره گیری از ظرفیت تشکل های کشاورزی تاکید کرد و گفت: ۱۲ هزار مهندس کشاورزی بیکار در استان داریم و متاسفانه ظرفیت سازی برای اشتغال آن ها صورت نگرفته است.

وی با عنوان این که تشکل های بخش خصوصی باید در واردات نهاده‌های دامی و محصولات نقش داشته باشند، افزود: این تشکل ها بهتر می توانند در زمینه واردات برنامه ریزی و سیاستگذاری کنند.

وی با بیان اینکه در سیاست‌های کلان نتوانستیم پای تشکل‌های خصوصی را باز کنیم، گفت: در حوزه کشاوررزی از ظرفیت این تشکل ها استفاده نشد و این مسئله سبب شده تا برخی باغداران سال قبل مرکبات را کیلویی دو هزار تومان به فروش برسانند.

این نماینده مجلس با اشاره به طرح تنفس جنگل و خروج دام از آن افزود: جنگل فرصت اقتصادی پایداری دارد اما یک شبه جنگلبان و دامدار را از آن خارج کردیم و متاسفانه دولت و مجلس قبل در این زمینه صورت مسئله را پاک کرده است.

بابایی با اشاره به روند کاهش نرخ تورم گفت: پیش بینی می شود این نرخ در پایان مردادماه به زیر ۳۶ درصد برسد.

کد خبر: ۲۲۶٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha