۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
صنوف مزاحم گرمسار ساماندهی می‌شوند | احداث پارک ورزش
رئیس شورای شهر گرمسار:

صنوف مزاحم گرمسار ساماندهی می‌شوند | احداث پارک ورزش

گرمسار - رئیس شورای شهر گرمسار از انتقال صنوف مزاحم از این شهر خبر داد و گفت: سایت صنوف مزاحم به انتهای کارخانه آرد منتقل خواهد شد تا مردم در فضای شهری شاهد ساماندهی این صنوف باشند.

فتح الله معینیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن ارائه گزارش عملکرد شورا طی یک سال گذشته بیان کرد: حجم زیادی از معابر فرسوده شهر گرمسار در طی یک سال گذشته باز سازی و بهسازی شده است که از جمله مهم ترین آن پروژه بهسازی و باز سازی خیابان امام خمینی (ره) در شهریور ماه سال ۱۴۰۱ انجام شد.

وی با بیان اینکه به هنگام بارش باران معابر در این خیابان دچار آبگرفتگی شدید میشد، تصریح کرد: این خیابان اصلی که در مرکزیت شهر گرمسار قرار دارد در طرح اصلاح و باز سازی قرار گرفت و سطح پیاده رو ها بالا تر آماده است.

اجرای واحدهای تجاری

رئیس شورای اسلامی شهر گرمسار با اشاره به اینکه مصالح به واحدهای تجاری داده شد تا واحدهای تجاری خیابان امام(ره) در طرح هم سطح سازی مشارکت کنند، افزود: طرح پارک آبی آزادگان ویژه کودکان شروع شده و پیشرفت ۳۰ درصدی دارد.

معینیان از باز سازی و بهسازی بلوار آیت الله کاشانی و بلوار شهید صدوقی نیز طی یک سال گذشته خبرداد و گفت: پیاده رو سازی و بهسازی خیابان طالقانی و بلوار کشاورز نیز در حال انجام است. از سوی دیگر قرارداد احداث پارک ورزش در حد فاصل خیابان پلیس و سی ان جی نیز منعقد شده و این پروژه با پیشرفت ۱۰ درصدی در حال اجرا است.

وی افزود: در کنار این پروژه در شهرک لاله نیز طرح احداث زمین فوتبال در مرحله مناقصه قرار گرفته است همچنین باز سازی و بهسازی خیابان سپاه در حال انجام است همچنین پروژه احداث زیر گذر میدان شهید تفضلی نیز در دستور کار قرار گرفته است و در مطالعات انجام شده مصوب شد این پروژه به عنوان زیر گذر انجام شود و اسناد آن در سامانه ستاد قرار گرفته و در مرحله مناقصه و جذب پیمانکار قرار دارد.

صنوف مزاحم

سخنگو و رئیس شورای شهر گرمسار با بیان اینکه رسیدگی به مسئله مهم صنوف مزاحم از رویکرد های مهم شورای ششم است، تصریح کرد: ضایعاتی هایی که در سطح شهر فعالیت می‌کنند از مهم ترین بخش های این پروژه هستند که مزاحمت های زیادی دارند در این راستا قرار داد بسته شد تا سایت صنوف مزاحم به انتهای کارخانه آرد منتقل شود و اکنون پنج قطعه از زمین در منطقه دیوار کشی شده‌ است‌.

معینیان اضافه کرد: بهره برداری این پروژه تا پایان امسال در دستور کار قرار دارد و انتقال انشعابات به این منطقه از جمله وظایف مهمی است که پیگیری خواهد شد تا تعداد زیادی از صنوف مزاحم به سرعت به این منطقه منتقل شوند همچنین صنوف های دیگر مثل صافکاری، سنگ بری و غیره که برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند باید از سطح شهر منتقل شوند.

وی تصریح کرد: شهرک های صنعتی زیادی در غرب شهر گرمسار مستقر شده که در نشست های متعدد با شرکت شهرک ها برای اجرای تعهدات شرکت در راستای ایجاد فضای سبز در شهرک های صنعتی پیگیری های مجدانه انجام پذیرفته است.

اجرای مسکن ملی

رئیس شورای شهر گرمسار از اجرای فاز اول طرح مسکن ملی در انتهای خیابان لجران خبر داد و گفت: نظر شورای شهر و شهرداری برای جانمایی پروژه مسکن ملی این نبود در حال پیگیری هستیم که ادامه طرح نهضت ملی مسکن در ضلع شمالی بلوار راه آهن اجرا شود.

معینیان با اشاره به اجرای طرح‌های آسفالت سازی بیان کرد: ۲۷ هزار تن آسفالت انجام دادیم که ۱۷ هزار تن تولید آسفالت داشتیم و ۱۰ هزار تن هم برای معابر روستایی پشتیبانی انجام شده است.

وی از اجرای پروژه ملی مجتمع خاریس خبر داد و افزود: طراحی آن پیشرفت ۸۰ درصدی دارد و مطالعات ژئوتکنیک آن انجام شده است که تقریباً ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده و اکنون نیازمند جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای این طرح هستیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha