۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
منظومه‌های روستایی در امتداد توانمندی اقتصادی روستاییان| طرح توسعه ای در هیر انجام می شود
مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل در گفتگو با بازار:

منظومه‌های روستایی در امتداد توانمندی اقتصادی روستاییان| طرح توسعه ای در هیر انجام می شود

اردبیل- مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل گفت: منظومه‌های روستایی به عنوان طرح توسعه پایدار در امتداد توانمندی اقتصادی روستاییان در حال اجرا است.

حامد کیخسروی در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: برنامه آبادانی و پیشرفت منظومه های روستایی در قالب رویکرد آمایشی و در برنامه ریزی های روستایی به عنوان یک حرکت مؤثر مهم و ارزشمند تلقی می شود.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح سعی بر این است تا بعد از انجام مطالعات در سطح سکونتگاه های روستایی، شرایطی فراهم آید تا روستاییان به توانمندی اقتصادی، عمران و آبادانی و پیشرفت مناسب دست پیدا کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: بسیاری از مشکلات و مسائل مربوط به ناهمگونی های مکانی، فضایی و رشد نامناسب شهرها ناشی از نارسایی ساختاری، کارکردی روستاها است.

کیخسروی ضرورت بازنگری در رویکردهای بخشی نگر را یادآور شد و افزود: تلاش بر این است تا تسهیل فرآیندهای اجرایی را با محوریت عمران و آبادانی روستاها شاهد باشیم و شرایطی به وجود آید تا برنامه آبادانی و پیشرفت منظومه های روستایی به شکل یکپارچه، هماهنگی و فراگیر به انجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: محتوای این برنامه بر ترغیب حکمروایی محلی از طریق مشارکت های مردمی و تقویت فعالیت ها و همچنین توسعه روابط و مناسبت های کارآمد است.

کیخسروی اضافه کرد: در قالب این برنامه سعی بر این است تا جنبه های محیط طبیعی، بوم شناختی، کالبدی، فضایی، فرهنگی، اجتماعی و... مد نظر قرار گرفته و حرکت های مؤثری را در این بخش شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در این برنامه سعی بر اجرای طرح های توسعه اقتصادی، اشتغالزایی روستایی، طرح هادی روستایی با رویکرد گردشگری و طرح های دیگری است که نمونه آن را در هیر شاهد هستیم که با محوریت گردشگری، توسعه باغات و صنایع تبدیلی انجام می شود.

کیخسروی اهداف این برنامه را بهره برداری سازگار و پایدار از منابع طبیعی، افزایش تاب آوری منظومه در مقابل مخاطرات محیطی، تقویت مشارکت دست اندرکاران و شبکه های تعاملات اجتماعی، توسعه زیرساخت ها و امکانات، تقویت هماهنگی فرابخشی و... اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در هر منظومه برنامه های متناسب با امکانات و محدودیت های منظومه با رویکرد مشارکتی تدوین شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل تصریح کرد: تلاش ما بر این است تا منظومه های انتخاب شده در استان بر اساس شاخص هایی که ابلاغ شده در نظر گرفته شده و با پیشنهاد بنیاد مسکن و تأیید استانداری انتخاب و اجرایی شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۲۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha