۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۶
بیمه های تکمیلی مانع تکمیل پرونده الکترونیک سلامت
مدیر عامل بیمه سلامت عنوان کرد

بیمه های تکمیلی مانع تکمیل پرونده الکترونیک سلامت

مدیر عامل بیمه سلامت گفت: بررسی نپیوستن بیمه های تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک مورد توجه دستگاه های نظارتی قرار گرفته و حتی اعلام شد که هیچ کوتاهی از طرف بیمه سلامت صورت نگرفته است.

به گزارش بازار، محمد مهدی ناصحی با اشاره به فراهم شدن زیر ساخت لازم برای اجرای پرونده الکترونیک سلامت گفت: بخش سخت کار که اجرای نسخه الکترونیک بوده اجرا شده است و سایر خدمات باید به صورت لایه لایه به بخش اصلی اضافه شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت افزود: با پیاده سازی نظام ارجاع در سامانه نسخه الکترونیک و اجرای پزشک خانواده، روکشی اولیه از پرونده سلامت برای هر کد ملی شکل گرفته است. به ویژه در روستاها این داده ها کامل و بر اساس نظام اجرا در سامانه قابل رصد و مشاهده است و کم کم با همکاری سایر بخش ها باید سامانه های اطلاعاتی دیگر در حوزه سلامت هم اطلاعات خود را به نسخه الکترونیک وصل کنند.

وی به لزوم اضافه شدن اطلاعات سرپایی و دارویی بیماران به این سامانه تاکید کرد و گفت: هم اکنون اطلاعات بیماران در سطوح یک ، دو و سه‌ موجود است و اگر اطلاعات سرپایی و دارویی هم به این سطوح اضافه شود، زنجیره کامل میشود به گونه ای که تا یک سال آینده پرونده سلامت هموطنان کامل خواهد شد.

ناصحی با اشاره به صدور بیش از ۱۸۵ میلیون نسخه الکترونیک از ابتدای اجرای این طرح توسط بیمه سلامت،‌ خاطر نشان کرد: ماه گذشته ۱۰ میلیون نسخه الکترونیک ثبت شده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال متولی اجرای طرح یکپارچه نوبت دهی الکترونیک در بیمارستان‌ها چه کسی است،‌ گفت: اداره کل فناوری اطلاعات وزارت بهداشت قول داده تا پایان خرداد این طرح را اجرا کنند و هم اکنون هم در بسیاری از بیمارستان‌های دولتی در تهران و سایر استان‌ها در حال اجرا است.

ناصحی در ادامه در خصوص پیوستن بیمه های تکمیلی به سامانه نسخه الکترونیک تصریح کرد: بخش سخت کار اجرای نسخه الکترونیک بود که دو ساله در کشور انجام شد. در حالی که در سایر کشورها ۷ سال طول کشید و اکنون کار برای بیمه های تکمیلی سخت نیست چون ساز و کار مشخص نسخه الکترونیک وجود دارد.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی و دیوان محاسبات وظایف بخش های مربوطه را بررسی می کنند. بررسی عدم پیوستن بیمه های تکمیلی مورد توجه دستگاه های نظارتی قرار گرفته و حتی اعلام شد که هیچ کوتاهی از بیمه سلامت صورت نگرفته است.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در پایان گفت: اطلاعات را کامل از ابتدا در اختیار بیمه های تکمیلی گذاشته شده و لینک مربوط برای دسترسی به اطلاعات بیمه پایه افراد بیمه شده نیز وجود دارد. البته مشکلی در ارتباط سامانه های بیمه تامین اجتماعی با بیمه های تکمیلی وجود داشته که با همکاری و پیگیری بخش فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال بررسی و رفع است.

کد خبر: ۲۲۶٬۲۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha