۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
مصوبه شورای عالی ترابری باید به تصویب نهایی برسد

مصوبه شورای عالی ترابری باید به تصویب نهایی برسد

یک مقام آگاه در وزارت راه گفت: مصوبه شورای عالی ترابری درخصوص افزایش قیمت بلیت قطار هنوز نهایی نشده و باید به تصویب وزیر برسد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، یک مقام آگاه در وزارت راه و شهرسازی گفت: شورای عالی ترابری با توجه به افزایش شدید هزینه‌های نگهداری و تعمیرات تجهیزات و دستگاه‌های ریلی با افزایش متوسط ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری و ۵۰ درصدی قطارهای حومه‌ای موافقت کرده است، اما این امر، هنوز نهایی نشده و برای تائید نهایی، باید به تائید وزیر راه و شهرسازی برسد.

وی اضافه کرد: ممکن است وزیر با استفاده از اختیارات قانونی خود با بخشی از این مصوبه موافقت نکرده و یا بخشی از آن را تائید نکند به همین دلیل از ذینفعان درخواست می‌کنیم تا زمان ابلاغ مصوبه از گمانه زنی پرهیز کنند.

این مقام آگاه در وزارت راه تصریح کرد: در صورت تایید نهایی، قیمت‌های جدید از ابتدای تیر ماه اعمال می‌شود.

گفتنی است؛ پیشتر، آقای محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها، خبر از افزایش قطعی قیمت‌ها با مصوبه شورای عالی ترابری کشور در جلسه ششم خرداد خود داده بود که بدنبال پیشنهاد انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل ریلی برای افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت‌های قطار، این شورا با افزایش ۲۰ درصدی بلیت قطارهای عادی و ۵۰ درصدی قطارهای حومه‌ای موافقت کرده است.

کد خبر: ۲۲٬۶۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha