۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۸
فروش متری مسکن راهی برای افزایش توان مالی خریداران
رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن مطرح کرد؛

فروش متری مسکن راهی برای افزایش توان مالی خریداران

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن گفت: فروش متری مسکن به حفظ سرمایه  و افزایش قدرت خرید متقاضایان برای خرید مسکن، کمک زیادی می کند.

سیدمحمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که امروز بیشتر در بازار معاملات مسکن با آن روبه رو هستیم قیمت فروش واحدهای مسکونی است؛ تعرفه ها در این بخش به اندازه ای افزایش یافته که بخشی از متقاضیان امکان حضور در بازار مسکن را نداشته و قادر به خرید خانه نیستند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن با بیان اینکه بازار مسکن در کشور همواره جذاب بوده، افزود: همیشه در این بازار خرید و فروش به صرفه بوده است زیرا متناسب با افزایش یا کاهش قیمت پول ملی، مسکن همواره توانسته به روز بوده است.

وی ادامه داد: دارایی هایی که به صورت املاک و مستغلات است معمولا در گذر زمان، با توجه به تورم بروز رسانی می شود به این ترتیب قدرت خرید با داشتن املاک و مستغلات ثابت می ماند.

او معتقد است: استفاده از ابزاری مثل فروش متری مسکن برای خریدارانی که تصمیم دارند سرمایه خودشان را افزایش دهند قدرت خرید متقاضایان با توجه به افزایشی که در قیمت مسکن وجود دارد، حفظ می شود.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن ادامه داد: در این طرح امکان افزایش سهم خریدار در مقاطعی که متقاضیان امکان مالی برایش فراهم شده، تا سهم خود را افزایش دهد هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه متقاضیان در دو حالت مختلف با حضور در این بازار، از خرید متری مسکن بهره مند خواهند شد، افزود: در حالت اول خرید متری مسکن محدود به یکبار است که در این حالت در زمان هایی که قیمت سهام ارزشگذاری می شود امکان خروج خریدار است.

مرتضوی اضافه کرد: در حالت دوم متقاضی به تدریج با افزایش سهم و متراژ خریداری شده به توانایی خرید یک واحد مسکونی می رسد که این شرایط بهتری است چراکه ضمن تامین اهداف خریدار، در سیاست های تنظیم بازار دولت نقش بهتر و موثرتری را بازی می کند و تولید مسکن هم به دست مصرف کننده واقعی می رسد.

وی در خاتمه یادآور شد: اگر در این جهت حرکت کنیم در بازار فروش متری مسکن می توان شاهد بروز نتایج بهتر و موثرتری در حوزه تنظیم بازار و ایجاد تعادل بخشی عرضه و تقاضا در بازار مسکن بود.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha