۲۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۹
توزیع مویرگی و مستقیم روغن‌موتور در قزوین آغاز شد
با حضور مسئولان؛

توزیع مویرگی و مستقیم روغن‌موتور در قزوین آغاز شد

قزوین- با حضور برخی مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدکننده روغن‌موتور در کشور انبار توزیع مستقیم و مویرگی روغن‌موتور در شهر صنعتی البرز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار، شامگاه پنجشنبه با حضور برخی مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدکننده روغن‌موتور در کشور انبار توزیع مستقیم و بی‌واسطه روغن‌موتور در شهر صنعتی البرز افتتاح شد. برای ساخت این انبار بخش خصوصی ۷ میلیارد تومان هزینه کرده است.

هدف از اجرای این طرح جلوگیری از گران‌فروشی روغن‌موتور در استان قزوین است که طی‌ ۲ سال اخیر این محصول گرفتار مشکلاتی مانند احتکار و توزیع قطره‌چکانی توسط فروشندگان عمده و جزء در استان قزوین شده بود. بنابراین اجرای طرح پخش و توزیع مستقیم روغن‌موتور می‌تواند مشکل کمبود این محصول در بازار قزوین را برطرف کرده و همچنین جلوی احتکار و توزیع روغن موتور قلابی و بی‌کیفیت را بگیرد.

تولید ۸۵ درصد روغن‌موتور مورد نیاز کشور در ۴ پالایشگاه

مدیرعامل شرکت مجری این طرح درباره نحوه اجرای آن به خبرنگار بازار گفت: هدف اصلی اجرای طرح توزیع مویرگی و مستقیم روغن‌موتور که در قالب راه‌اندازی انبارهای ذخیره‌سازی روغن‌موتور کلید خورده، قطع کردن دست دلالان و سوداگران از بازار روغن‌موتور در سطح کشور است تا روغن موتور به قیمت مصوب به دست مصرف‌کننده واقعی برسد.

احمد هاشمی اضافه کرد: در این طرح روغن‌موتور به صورت مستقیم از انبارهای شرکت‌ تولیدکننده به مکانیکی‌ها منتقل می‌شود و مکانیکی‌ها هم این محصول را با قیمت قانونی، مصوب و ارزان در اختیار مصرف‌کنندگان و دارندگان خودرو قرار می‌دهند. چون در اینجا واسطه‌ای بین شرکت و مکانیک خودرو وجود ندارد، بنابراین شاهد بورس‌بازی در توزیع روغن‌موتور نیستیم.

وی با اشاره به مشارکت دانشگاه جامع علمی-کاربردی قزوین در اجرای این طرح ادامه داد: اما اجرای طرح توزیع مستقیم و مویرگی به یک شبکه حمل‌ونقل این محصول هم نیازمند است و به همین خاطر با همراهی شرکت‌های حمل‌ونقل این محصول را با کمترین هزینه و سرعت به دست مکانیکی‌ها، تعمیرکاران خودرو و تعویض‌روغنی‌ها می‌رسانیم.

هاشمی با بیان اینکه ۸۵ درصد روغن‌موتور مورد نیاز کشور توسط ۴ پالایشگاه فرآورده‌های نفتی در داخل تولید و تأمین می شود، تصریح کرد: در این میان ۲۰۴ شرکت بزرگ و کوچک هم داریم که نسبت به فرآوری روغن‌موتور تولید پالایشگاه‌ها و بسته‌بندی آن اقدام می‌کنند و می‌توانیم با کمی سرمایه‌گذاری ۱۰۰ درصد تولید داخل را تأمین کنیم.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha