۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷
گام بزرگ وزارت تعاون برای تعاونی‌های آبادان| موانع فعالیت و نبود تسهیلات رفع شد
بازار گزارش می‌دهد؛

گام بزرگ وزارت تعاون برای تعاونی‌های آبادان| موانع فعالیت و نبود تسهیلات رفع شد

آبادان- وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای رفع مشکلات آبادان تصمیمات ویژه اتخاذ کرد.

محمود نواصر؛ بازار: در ایران ظرفیت مناسب برای تشکیل و موفقیت تعاونی‌ها فراهم شده است و ظرفیت را برای تعاونگران مضاعف کرده است.

احساس مسئولیت تعاونگران نسبت به وضعیت اقتصادی مهم است؛ تعاونی‌های متشکل از اعضای متخصص، متعهد و با پشتوانه اجتماعی بالا، قدرت مطالبه‌گری از بخش‌های دولتی و بازار را نیز بالا می‌برد و این جایگاه می‌تواند نقش تعیین کننده در موفقیت تعاونی‌ها داشته باشد.

تعاونی ظرفیت خوبی است که نفع آن شامل مردم می شود و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود، در غیر این صورت تعاونی‌ها نمی توانند به هدف غایی خود دست یابند.

قاعده تعاونی‌ها را مردم تشکیل می دهند. همکاری آنان با یکدیگر چه در بخش نرم افزاری و چه در بخش سخت افزاری می‌تواند هدف و نتیجه مطلوب را محقق کند.

در تعاونی‌ها هم افزایی معنا پیدا می‌کند و همه از سرمایه معنوی و مادی خود برای تحقق یک هدف بهره می‌گیرند.

تعاونی های مبتنی بر مبانی دینی و اعتقادی در عرصه‌های مختلف می‌توانند توانمندی‌های مردمی را به میدان بیاورند.

باید تشکیلاتی شکل گیرد تا همه مردم بتوانند در عرصه‌های اقتصادی مشارکت داشته باشند. تعاونی‌ها به خوبی می‌توانند سرمایه‌های خرد مردمی را مدیریت و از آنها بهره‌برداری کنند.

تعاونی‌ها می‌توانند با بهره‌گیری از سرمایه‌های خرد مردمی، گره گشایی لازم را انجام داده و با بهره گیری از مشارکت مردم و جذب سرمایه‌های خرد، تحولی را در شهرستان آبادان به وجود آورند.

باید تسهیلاتی برای شرکت‌های تعاونی در نظر گرفته شود تا آن‌ها بتوانند کار خود را از نو شروع کنند و اگر این اتفاق رخ دهد ضمن بهبود در وضعیت اقتصاد کشور ما شاهد کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود و حضور مردم را بیش از پیش در اقتصاد ملموس خواهد شد

باید تسهیلاتی برای شرکت‌های تعاونی در نظر گرفته شود تا آن‌ها بتوانند کار خود را از نو شروع کنند و اگر این اتفاق رخ دهد ضمن بهبود در وضعیت اقتصاد کشور ما شاهد کاهش نرخ بیکاری خواهیم بود و حضور مردم را بیش از پیش در اقتصاد ملموس خواهد شد.

ظهر پنجشنبه ۲۵ خردادماه با پیگیری «سیدمحمد مولوی»، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی جلسه رسیدگی به مشکلات اتحادیه تعاونی‌های این شهرستان با حضور «مهدی مسکنی» معاون امور تعاون وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان و مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خوزستان در سالن جلسات فرمانداری ویژه آبادان برگزار شد.

در این نشست مدیران اتحادیه‌های تعاونی، صیادی لنجداران، آبزی پروران به بیان موضوعات و مشکلات تعاونی‌ها پرداختند.

نگاه ویژه دولت تعاونی‌ها

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه آبادان در این جلسه اظهار کرد: آبادان شهری صنعتی است ولی در زمینه کشاورزی و صیادی بسیار فعال است.

علی حنظل عیدانی افزود: حوزه تعاون یک ظرفیت ویژه است و با وجود مدیران انقلابی در دولت فعلی امید می‌رود به شکل صحیحی از مشکلات عبور شود و شاهد بهبود شرایط تعاونی‌ها باشیم.

ضرورت توجه بانک‌ها به تعاونی‌ها

مدیر اتحادیه صیادان استان خوزستان در این جلسه اظهار کرد: در زمینه اعطای وام بانک‌های خوزستان سختگیرانه عمل می‌شود.

سعید عساکره ادامه داد: در بسیاری از نقاط کشور وام‌های تعاونی‌ها بخشیده شد ولی در خوزستان این اتفاق رقم نخورد.

وی عنوان کرد: وقتی یک لنج به دریا می‌رود به دنبال آن برای چند نفر اشتغالزایی ایجاد می‌شود.

مدیر اتحادیه صیادان استان خوزستان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب مرتب در خصوص بند ۴۴ تاکید دارند، افزود: اتحادیه‌ها نقش پررنگی در اقتصاد دارند و نیازمند حمایت هستند.

عساکره خاطرنشان کرد: یکی از مطالباتی که باید مورد توجه قرار گیرد موضوع اعطای تسهیلات مناسب حمایتی است.

لزوم ایجاد ارزش افزوده

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه اقتصاد دریا پایه یکی از مباحث اصلی است.

مهدی مسکنی با بیان اینکه تعاون روستایی یک ظرفیت بزرگ تلقی می‌شود، افزود: ظرف سه ماه آینده برای پیگیری مصوبات مجددا به آبادان سفر می‌کنم.

وی عنوان کرد: زنجیره ارزش و در واقع زنجیره تولید دارای اهمیت است و باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توضیح داد: با درخواست تاسیس تعاونی دامداران برای آبادان موافق هستم و انجام می‌شود.

مسکنی خاطرنشان کرد: تامین زنجیره غذایی دارای اهمیت است و باید با ایجاد چرخه، ارزش افزوده نیز ایجاد شود.

گام بزرگ وزارت تعاون برای تعاونی‌های آبادان| موانع فعالیت و نبود تسهیلات رفع شد

سهم بالای تعاونی‌ها برای اشتغالزایی

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرهای آبادان و خرمشهر متعلق به کل ایران هستند و نگاه دولت به این دو شهر، ویژه است.

سیدمحمد مولوی ادامه داد: همگرایی، مشارکت و فقر زدایی بخشی از کارکردهای تعاونی‌ها هستند.

وی عنوان کرد: هدف ما در حوزه حمایت از تعاونی، گسترش قاعده مردمی در قالب تعاونی‌ها ساماندهی، سرعت بخشی، کیفیت بخشی و در واقع رفع مشکلات آنها است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تعاونی‌های خوزستان بسیار توانمند هستند و افرادی دلسوز، متخصص و پیگیر مدیریت آنها را بر عهده دارند.

مولوی توضیح داد: در شهرستان آبادان عمده فعالیت‌های تعاونی‌ها متمرکز بر کشاورزی و صیادی است.

محمد مولوی: در حوزه آبزی پروری شهرستان آبادان دارای ظرفیت ویژه اقتصادی است که می‌تواند سهم زیادی برای اشتغالزایی داشته باشد

وی گفت: در حوزه آبزی پروری شهرستان آبادان دارای ظرفیت ویژه اقتصادی است که می‌تواند سهم زیادی برای اشتغالزایی داشته باشد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای حضور در آبادان تشکر می‌کنم و درخواست می‌کنم برای پیگیری اجرای مصوبات سفر دیگری را به شهر آبادان داشته باشد.

مولوی تاکید کرد: تخصیص ۱۸۰ میلیاد تومان برای تعاونی صیادان و لنجداران، ۲۰ میلیارد تومان برای آبزی پروری، صدور مجوز تاسیس تعاونی دامداران آبادان، رفع مشکل تعاونی صیادی شهدای اروندکنار و ... مصوبات خوب این سفر بود که کمک زیادی به تعاونی‌ها می‌شود.

کد خبر: ۲۲۶٬۱۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
      1 3
      خب از ۲۵ اسفند تا ۲۵ خرداد که اتفاق خاصی نیفتاده در این خصوص شما چند گرفتی تو سال انتخابات داری خبر میزنی برا نماینده ها