۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
چگونه با طعم دهنده‌های ما فست فود مورد علاقه خود را درست کنید

چگونه با طعم دهنده‌های ما فست فود مورد علاقه خود را درست کنید

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا غذاهای بیرون خوشمزه‌تر هستند؟ چرا ما بارها و بارها هوس فست‌فودها را می‌کنیم؟

به گزارش بازار، آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا غذاهای بیرون خوشمزه‌تر هستند؟ چرا ما بارها و بارها هوس فست‌فودها را می‌کنیم؟ دقیقاً چه چیزی در این غذاها وجود دارد که باعث می‌شود ما بیشتر به سراغشان برویم؟ قبلا برای خوردن فست‌فودها باید حتما به رستوران می‌رفتید؛ اما حالا با تولید انواع پودرها و افزودنی‌ها در طعم‌های مختلف و تهیه آن، می‌توانید از مرغ یا فیله سوخاری و ناگت‌های فوق‌العاده ترد در خانه لذت ببرید.

چگونه با طعم دهنده‌های ما فست فود مورد علاقه خود را درست کنید

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که چرا غذاهای بیرون خوشمزه‌تر هستند؟ چرا ما بارها و بارها هوس فست‌فودها را می‌کنیم؟ دقیقاً چه چیزی در این غذاها وجود دارد که باعث می‌شود ما بیشتر به سراغشان برویم؟ قبلا برای خوردن فست‌فودها باید حتما به رستوران می‌رفتید؛ اما حالا با تولید انواع پودرها و افزودنی‌ها در طعم‌های مختلف و تهیه آن، می‌توانید از مرغ یا فیله سوخاری و ناگت‌های فوق‌العاده ترد در خانه لذت ببرید. از جمله افزودنی‌هایی که باب سلیقه اکثریت است، می‌توان به پودر بتر، ادویه روکش سوخاری و ادویه طعم‌ دهنده گوشتی، اشاره کرد که در ادامه بیشتر با آن‌ها آشنا می‌شویم.

آشنایی با انواع طعم دهنده ها

ظاهر غذا، طعم به‌یادماندنی و بوی دلپذیر آن همه فاکتورهایی هستند که باعث می‌شود فست‌فودها طعم جذاب‌تری نسبت به یک غذاهای روزمره داشته باشد، که به کمک طعم دهنده ‌ها و افزودنی‌ها تحقق پیدا می‌کند. اگر می‌خواهید یک طعم شگفت‌انگیز به غذاهای خود اضافه کنید، قدرت ادویه‌ها و چاشنی‌های جادویی را دست کم نگیرید. سه مورد از برترین طعم دهنده‌ های جادویی که در طبخ انواع فست‌فود نیز کاربرد بالایی دارد عبارتند از:

  • پودر بتر

  • ادویه روکش سوخاری

  • ادویه طعم دهنده گوشتی

اما این مواد دقیقا چه چیزهایی هستند و چه طعمی برای شما رقم می‌زنند؟

Shape1

پودر بتر

پودر بتر فرآورده‌ای از ترکیبات نشاسته گندم و نشاسته ذرت است.پودربتر خاصیت ژلاتینی دارد و به صورت مایعی چسبناک و غلیظ از طریق مخلوط با مقدار مشخصی آب تهیه می‌شود که به عنوان چسب غذا نیز در بازار معروف است. از پودر بتر برای تهیه ناگت‌ها و غلتاندن مواد برای سوخاری کردن انواع مواد گوشتی مثل مرغ فیله میگو ماهی یا حتی سبزیجات مختلف مثل قارچ و سیب‌زمینی، به کار می‌رود. این ترکیب می‌تواند جایگزین مناسبی برای تخم‌مرغ در تهیه سوخاری‌ها باشد که بوی زحم تخم‌مرغ را ندارد.

این محصول رطوبت گوشت را کاهش می‌دهد و با افزایش چسبندگی پودر سوخاری به طرز فوق‌العاده‌ای کیفیت و طعم مواد را بالا برده و باعث می‌شود طعم‌ها به خورد یکدیگر بروند. همین خاصیت پودر بتر(چسب) سبب متمایز شدن آن نسبت به دیگر پودرهای سوخاری موجود در بازار می‌شود.

برای آماده‌سازی ترکیب ژلاتینی پودر بتر نیازی به تجهیزاتی ندارید و با مخلوط کردن آن با مقدار کافی آب می‌توانید فیله مرغ یا ناگت را در آن غلتانده و سپس سرخ و نوش‌جان کنید. بتر بعد از ترکیب شدن با آب، بافت بسیار نرم و لطیفی که دارد می‌توانید تا دو روز در یخچال نگهداری کنید. همچنین این پودر بتر (چسب) را می‌توان به مدت حدود یک‌سال در محیط خشک نگهداشت.

Shape2


 

ادویه روکش سوخاری

آشپز حرفه‌ای اولین اولویت خود را به مزه‌دار کردن و طعم دادن به غذاها می‌دهد. یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین چاشنی‌های هر غذای خوشمزه‌ای برای مزه دار کردن بصورت سوخاری، ادویه‌های مخصوص آن یعنی ادویه روکش سوخاری است. حتی سس‌ها که نیز یکی از اساسی‌ترین بخش مزه دادن به غذاها هستند، با ادویه‌ها طعم‌دار می‌شوند. معمولا از ادویه‌ها قبل یا حین پخت غذا استفاده می‌کنند.

مرغ سوخاری که با استفاده از ادویه روکش سوخاری یکی از غذاهای فست فودی است که طرفدار بسیاری زیادی دارد. معمولا مردم ترجیح می‌دهند این وعده خوشمزه را از بیرون تهیه کنند تا طعم خاص و دلچسب‌تری را تجربه کنند. اما اگر می‌خواهید راز خوشمزه شدن مرغ سوخاری رستوران‌ها را بدانید و در خانه آن را به همین اندازه لذید درست کنید باید بدانید که برای مزه دار کردن مرغ سرخ شده از انواع ادویه‌ها استفاده می‌شود. ادویه روکش سوخاری ترکیبی از چندین ادویه است که می‌تواند با توجه به ذائقه و علاقه افراد در طعم‌های مختلف ارائه شده است.

ادویه روکش سوخاری شامل پودر آویشن، پودر زنجبیل، فلفل سیاه، پاپریکا، پودر سیر، پودر پیاز، نمک و آرد است اما شما می‌توانید طبق علاقه خود ادویه‌های دیگر را اضافه و مخلوط کنید. به این نکته توجه داشته باشید که برای آغشته کردن مرغ با ادویه، برای هر فنجان آرد مقدار کمی از این ادویه استفاده کنید.

Shape3

طعم دهنده گوشتی

گوشت به‌دلیل داشتن بوی خاص، ممکن است برای برخی خوشایند نباشد. استفاده از طعم دهنده گوشتی راه‌حل مناسبی است که این بو و طعم نامطلوب را برطرف می‌کند. بنابراین بدون طعم دهنده گوشتی، فراورده‌های پروتئینی طعم و مزه‌ی خوبی نخواهند داشت. برخی از مواد تشکیل‌دهنده طعم دهنده گوشتی شامل فلفل سیاه، زیره، دارچین، زرد چوبه و تخم گشنیز است که می‌تواند با ایجاد عطر و طعم مطلوب یکی از مواد تشکیل‌دهنده اصلی انواع فراورده‌های گوشتی باشد.

برای افزودن طعم دهنده گوشتی، می‌توانید گوشت مورد نظر خود را به اندازه‌هایی که می‌خواهید برش بزنید و سپس به روش مرینیت یا ماساژ این اسانس روی گوشت، آن را طعم‌دار کنید. هرچقدر اسانس بیشتر با گوشت در تماس باشد و مدت زمان بیشتری برای جذب آن به فراورده‌های گوشتی بدهید، ترکیب خوشمزه‌تری خواهید داشت.

از طعم دهنده گوشتی می‌توان برای مزه‌دار کردن انواع فراورده‌های پروتئینی که فکر می‌کنید، استفاده کنید که در ادامه برخی از این موارد را می‌گوییم؛

طعم دهنده گوشتی برای انواع کالباس

طعم دهنده گوشتی افزوده شده به انواع کالباس باعث ماندگاری بیشتر عطر و طعم بی‌نظیر کالباس می‌شود. شما می‌توانید با افزودن این اسانس به ترکیبات کالباس، خوش‌طعمی و قوام محصول نهایی را دوچندان کنید.

  • طعم دهنده مارتادلا

  • طعم دهنده کالباس خشک

  • طعم دهنده کالباس قارچ و مرغ

  • طعم دهنده ژامبون گوشت

  • طعم دهنده ژامبون مرغ

  • طعم دهنده لیونر

طعم دهنده گوشتی برای انواع سوسیس

سوسیس باید به‌گونه‌ای تهیه شود که در حین سرخ کردن نیاز به هیچ افزودنی و ادویه دیگری نداشته باشد. از این رو هنگام تهیه فراورده‌های سوسیسی، باید به آن انواع اسانس و طعم‌دهنده افزوده شود که یکی از آن‌ها طعم دهنده گوشتی است.

  • طعم دهنده سوسیس کوکتل

  • طعم دهنده سوسیس آلمانی با میخک

  • طعم دهنده فرانکفورتر

  • طعم دهنده سوسیس هات داگ

طعم دهنده گوشتی برای انواع برگر و ناگت

ناگت‌ و برگر مرغ و گوشت از انواع دیگر فرواورده‌های پروتئینی هستند که طرفداران زیادی دارند. این غذاها با ترکیب طعم ‌دهنده گوشتی به یک خروجی کم‌نظیر می‌رسند که طعم آن را هر جایی پیدا نخواهید کرد. همچنین از این اسانس می‌توان در فراورده‌های پروتئینی گیاهی، نیز استفاده کرد تا حس خوب طعم برگر و ناگت تفاوتی با نسخه‌های گوشتی نداشته باشد و افرادی که به دلیل رژیم غذایی پروتئین گیاهی مصرف می‌کنند، نهایت لذت را از وعده‌های غذایی خود ببرند.

  • طعم دهنده برگر گوشت

  • طعم دهنده برگر مرغ

  • طعم دهنده برگرهای برپایه سویا و پروتئین‌های

  • طعم دهنده ناگت مرغ و گوشت

  • طعم دهنده ناگت‌های برپایه سویا و پروتئین‌های گیاهی


 

بهترین طعم دهنده را از کجا تهیه کنیم؟

پانه عرفان، یکی از برترین شرکت‌های تولیدی صنایع غذایی است که در تولید و عرضه انواع ادویه‌های غذا، ادویه‌های کافه و قنادی، سس‌ها، لبنی‌ها، استابلایزرها، پودرهای ترکیبی و... با کیفیت استاندارد و تکنولوژی به‌روز در آزمایشگاه‌های تخصصی، فعالیت دارد. شما می‌توانید برای تهیه بهترین طعم دهنده ها و ادویه‌های مختلف از محصولات این برند استفاده و تجربه خوشایندی را برای خود رقم بزنید.

طعم فست فودهای بازار در خانه

اگر می‌خواهید غذاهای سالم خانگی اما با عطر و طعم رستوران‌ها را تهیه کنید، باید از افزودنی‌های و ادویه‌های مختلف کمک بگیرید. در این مقاله سه مورد از محبوب‌ترین ادویه‌ها و طعم‌دهنده‌هایی که داشتن آن برای هر آشپزخانه‌ای ضروری است، معرفی کردیم که شامل پودر بتر، ادویه روکش سوخاری و ادویه طعم دهنده گوشتی هستند. به کمک این ادویه‌ها و با تهیه آن از تولیدی معتبر مثل پانه عرفان، می‌توانید تجربه‌ای لذتبخش از آشپزی سالم را برای خود ایجاد کنید.


 

کد خبر: ۲۲۶٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha