۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
ربات های پیتزا ساز صاحبان و مشتریانشان را ورشکست کردند
دردسرهای تکنولوژی

ربات های پیتزا ساز صاحبان و مشتریانشان را ورشکست کردند

شرکتهای روباتیک سانفرانسیسکو که در تهیه پیتزا از ربات استفاده می کردند، با آخرین تحویل خدمات به مشتریان به فعالیت کاری خود در این شهر پایان دادند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از اسوشیتد پرس، بر اساس اعلام وزارت توسعه اشتغال دولت، سان‌فرانسیسکو که میزبان شرکت‌ها و کسب و کارهای زیادی در خود است، شاهد تعطیلی چند شرکت روباتیک و پایان کار آنها می باشد.

ازین میان می توان به شرکت «زوم پیتزا» اشاره کرد که ۱۷۲ نفر از کارمندان خود را در «ماونتین ویو» و ۸۰ نیرو را در تاسیسات سانفرانسیسکو را تعدیل می کند.  

با وجود این که استفاده از ربات ها در انبارها میزان بهره وری را ارتقا می دهد، مدیر ارشد اجرایی این شرکت اظهار داشت که ما مجبور هستیم که پس از گذشت چهار سال از فعالیت تحسین آمیز شرکت «زوم پیتزا»، در عین ناراحتی به فعالیت کاری این شرکت پایان دهیم. کار در شرکت زوم الهام بخش رشد دیگر مشاغل بوده است.   

بر همین اساس، هفته گذشته برای کسب و کار شرکت های رباتیک سانفرانسیسکو چندان خوشایند نبود.

 همچنین گفتنی است که یک شرکت سیلیکون نیز که از ربات ها برای تهیه پیتزا استفاده می کرد به فعالیت خود پایان داد و سه کافی شاپ در مرکز سانفرانسیسکو  که گارسون های رباتیک داشتند تعطیل شدند.

استارت آپ ماونتین ویو که از سال ۲۰۱۶ فعالیت ارسال پیتزا را آغاز کرده، پس از این بر روی تحویل غذا تمرکز می کند.   

همچنین سه شعبه از «کافه ایکس» که از سال ۲۰۱۷ افتتاح شده و ربات های این کافه برای مشتریان اسموتی یا همبرگر تهیه می کردند، هم اکنون تعطیل شده اند.

کد خبر: ۲٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha