۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶
الگوی مصرف برق شهرستان‌های حوزه شمالی استان ایلام گرمسیری محاسبه می‌شود
نماینده مردم ایلام در مجلس:

الگوی مصرف برق شهرستان‌های حوزه شمالی استان ایلام گرمسیری محاسبه می‌شود

ایلام-نماینده مردم ایلام با اشاره شرایط آب و هوایی در استان،گفت: الگوی مصرف برق شهرستان‌های حوزه شمالی استان ایلام گرمسیری محاسبه می‌شود.

علی اکبر بسطامی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پیرو مطالبه به حق مردم و با پیگیری‌های صورت گرفته و به منظور رعایت عدالت در حق برخورداری مردم مناطق مختلف از برق با قیمت مناسب، وزارت نیرو الگوی مصرف مشترکین خانگی را بر اساس شرایط اقلیمی مناطق، نوع مصارف و نیاز مناطق مختلف بازنگری خواهد کرد که بر این اساس ‌با تغییر میزان الگوی مصرف، مشترکین خانگی آن مناطق با مصرف تا حد الگو، متحمل هیچ گونه هزینه اضافی نخواهند شد.

وی افزود: جدول جدید محاسبه بهای برق مناطق مختلف بر اساس الگوی مصرف جدید به زودی ابلاغ خواهد شد و با اجرای این طرح، مشترکین خانگی بر اساس شرایط آب و هوایی بهای عادلانه‌ای می‌پردازند.

بسطامی اضافه کرد: در حال حاضر الگوی مصرف برق برای حوزه شمالی استان به طور یکسان و در حد ۳۰۰ کیلوات‌ ساعت در ماه و برای مناطق گرمسیر سه هزار کیلوات ساعت در ماه تعریف شده است و پس از انجام مطالعات وزارت نیرو، این مقادیر متناسب سازی خواهند شد.

وی گفت: با توجه به تغییر شرایط اقلیمی منطقه، تناوب تکرار، شدت گرد و غبار ‌و نیز گرم شدن هوا مردم مناطق مختلف استان به ناچار مجبور به استفاده از میزان برق بیشتر و پرداخت هزینه‌های چند برابری نسبت به مناطق دارای تعرفه گرمسیری هستند.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha