۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
تولید برق از طریق انرژی‌های پاک، راه‌حل رفع ناترازی برق کشور
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد

تولید برق از طریق انرژی‌های پاک، راه‌حل رفع ناترازی برق کشور

­معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور ناترازی برق داریم و برای حل این مشکل به دنبال احداث هرچه بیشتر شهرک‌های تخصصی انرژی‌های تجدیدپذیر و خورشیدی هستیم.

به گزارش بازار، علی رسولیان امروز در مراسم کلنگ زنی نخستین شهرک تخصصی انرژی پاک کشور در بافت، افزود: امیدواریم که این شهرک به عنوان نخستین شهرک در این حوزه به زودی مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و فعالان اقتصادی نیز از حضور و سرمایه گذاری در این شهرک تخصصی استقبال کنند.

وی، اضافه کرد: راه حل شدن مشکلات در زمینه اشتغال، تولید است و ما باید زیرساخت‌های تولید را فراهم کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: در کشور ناترازی برق داریم که موجب آزار و اذیت مردم و فعالان اقتصادی شده است. در تابستان قطعی برق برای صنایع داریم و در زمستان هم مشکلات ناشی از گاز باعث ایجاد ناترازی در برق می‌شود.

رسولیان، گفت: از طرفی عمده تولید برق ما از طریق سوخت‌های فسیلی که باعث ایجاد آلودگی محیط زیستی می‌شود و بازدهی کمی نیز شاهد هستیم، لذا سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با دو هدف رفع ناترازی برق و عدم استفاده از سوخت‌های فسیلی به این حوزه ورود پیدا کرد.

وی، افزود: با همکاری وزارت نیرو و ساتبا، توافق کردیم که در شهرهای کوچک زیر ساخت‌هایی مثل پست برق برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی فراهم شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تحقیقات انجام شده در زمینه انرژی پاک در کشور، گفت: در مطالعاتی که ما انجام دادیم در این منطقه هم تابش و هم درجه حرارت مناسبی وجود دارد و احداث این شهرک می‌تواند بروکراسی اداری در این زمینه را به شدت کاهش دهد.

رسولیان، افزود: در ۹۲ شهرک صنعتی، اراضی مازاد به انرژی خورشیدی اختصاص داده شد و ۴ هزار ۲۰۰ هکتار زمین آماده سرمایه‌گذاری در این زمینه وجود دارد.

وی گفت: در رابر هم تا بهمن‌ماه شهرکی برای تولید برق از انرژی خورشیدی را به مرحله بهره‌برداری می‌رسانیم و زیر ساخت‌ها را در منطقه رابر فراهم می‌کنیم. البته در زمینه زیرساخت نیازمند کمک هستیم.

گفتنی است امروز چهارشنبه، عملیات اجرایی احداث شهرک تخصصی انرژی پاک کشور در شهرستان بافت با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نماینده مردم شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس، آغاز شد.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۸۵۱ شهرک و ناحیه صنعتی و ۶ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌برداری، ۸۶ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۱۰۰ هزار و ۵۶۴ قرارداد منعقده و بهره‌برداری از ۵۰ هزار و ۳۷۳ واحد صنعتی و چهار هزار و ۲۶۰ واحد کارگاهی تکمیل شده، زمینه اشتغال مستقیم یک میلیون و ۱۲ هزار و ۴۹۳ نفر را در سراسر کشور فراهم کرده است.

کد خبر: ۲۲۶٬۰۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha